فرماندار سرپل ذهاب گفت: خروج تجمیعی هرگونه کالای وارداتی که از گذر مرزی تیله کوه و از طریق فعالیت کوله بری (تجارت چمدانی) وارد سرپل ذهاب می شود به خارج از شهرستان ممنوع و قاچاق است.
کد خبر: ۴۶۰۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷ 16 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا،اکبر سنجابی افزود: با راه اندازی بازارچه فروش کالاهای کوله بری در شهرستان، کوله بران می توانند اقلام وارداتی را در محل این بازارچه و دیگر مغازه های سطح شهر به فروش برسانند.

وی با بیان این که خرید کالاهایی که کوله بران وارد شهرستان می کنند برای مصارف شخصی و خصوصی مسافران و گردشگران ممنوعیت ندارد و محدود نیست، اظهارداشت: مسافران و گردشگران می توانند با خرید این نوع کالاها، آن را به هر جای استان و کشور منتقل کنند. 

فرماندار سرپل ذهاب بیان کرد: تجارت کوله بری (چمدانی) نقش مهمی در رونق اقتصادی مناطق مرزی، کاهش قاچاق کالا و بهبود وضعیت معیشتی مرزنشینان دارد. 

سنجابی با بیان این که کارت فعالیت کوله بری برای شمار زیادی از مرزنشینان سرپل ذهاب صادر شده است، گفت: هم اکنون 200 تن از کوله بران فعال روزانه 102 قلم کالای مجاز را از طریق گذر مرزی تیله کوه وارد شهرستان می کنند و این فرصتی است که دولت برای مرزنشینان ایجاده کرده تا بتوانند از مزایای مرزنشینی در قالب تجارت کوله بری بهره مند شوند.

کولر گازی، تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی و انواع لوازم خانگی و آشپزخانه از جمله کالاهایی است که توسط کوله بران در قالب فعالیت کوله بری از اقلیم کردستان عراق از طریق گذر مرزی تیله کوه وارد شهرستان سرپل ذهاب می شود. 

فرماندار سرپل ذهاب در ادامه از تصویب تیله کوه به عنوان بازارچه از سوی دولت خبر داد و اضافه کرد که هم اکنون زیرساخت های لازم برای صادرات کالا از این بازارچه از سوی دستگاه های ذیربط در دست اقدام است.

سنجابی ادامه داد: تلاش می شود با استقرار دستگاه های ذیربط و همچنین زیرساخت های لازم ، صادرات کالا از بازارچه مرزی تیله کوه تا پایان امسال آغاز شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار