رئیس اتحادیه میوه و سبزی ‌فروشان کرمانشاه از فعالیت میوه‌ فروشان دوره گرد انتقاد کرد و گفت: این افراد که حتی گاهی میوه‌های "پادرختی" عرضه می‌کنند، باعث شده اند مغازه‌های میوه فروشی دچار رکود شوند.
کد خبر: ۴۶۰۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵ 16 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،سید علی حسینی ، اظهار کرد: فعالیت میوه فروشان دوره‌گرد که دستفروشی می‌کنند یا با وانت میوه می‌فروشند، به معضلی برای مغازه‌های میوه فروشی تبدیل شده‌ و بسیاری از مغازه‌ها را به رکود کشانده اند.

وی ادامه داد: این دوره‌گردها نه هزینه آب و برق، حق عضویت اتحادیه و مالیات می‌پردازند و نه از سوی بهداشت، تعزیرات و سایر مراجع  نظارتی تحت کنترل هستند.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی ‌فروشان کرمانشاه افزود: این افراد میوه‌های بی‌کیفیت عرضه می‌کنند که گاهی میوه‌های پادرختی است که به صورت رایگان از داخل باغات جمع می‌شود و یا میوه‌هایی که درجه پایین دارد و در میدان بار باقی مانده را به فروش می‌رسانند.

وی یادآور شد: این افراد حتی گاهی وزن میوه‌ عرضه شده را هم دستکاری می‌کنند.

حسینی با بیان اینکه بارها درخواست ساماندهی این دوره‌گردها را داشته و حتی پیگیری و جلساتی از طریق اتاق اصناف با شهردار داشته ایم، تاکید کرد: خواسته ما این است که این افراد داقل در جایی مشخص ساماندهی شوند که امکان نظارت بر قیمت و کیفیت محصولات آنها وجود داشته باشد و اگر مردم شکایتی داشتند قابل پیگیری باشد.

وی افزود: قیمت پایینی که دستفروشان برای میوه‌های بی کیفیت قرار می‌دهند بر قیمت میوه در مغازه‌ها نیز تاثیر داشته است.

به گفته رئیس اتحادیه میوه و سبزی ‌فروشان کرمانشاه، متاسفانه مردم هم کیفیت را فدای قیمت کرده و از این افراد خرید می‌کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: عرضه‌کنندگان میوه به این شکل در تمام شهر پراکنده هستند و برخی از آنها در بازار روزها کار می‌کنند، بدون آنکه مجوزی داشته باشند.

وی معتقد است، به دلیل فعالیت این دوره گردها بسیاری از مغازه‌های میوه و سبزی فروشی در حال ورشکستگی هستند.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی ‌فروشان کرمانشاه افزود: برخورد با این دوره‌گردها و ساماندهی آنها باید با همکاری اجرائیات شهرداری صورت گیرد، اما چون این افراد هم باید کسب روزی کنند، تقاضای ما ساماندهی آنها در منطقه مشخصی است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار