رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه، گفت: بیش از ۲۰۰ محور عملیاتی پیام های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) استخراج شده که باید به صورت جدی مورد مطالعه قرار گرفته و عملیاتی شود.
کد خبر: ۴۵۹۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷ 15 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل ازخبرگزاری شبستان از کرمانشاه، حجت الاسلام علی مولوی رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه، در کارگاه آموزشی دبیران ستاد اقامه نماز دستگاه های اجرایی که در بوستان انقلاب برگزار شد، گفت: ثواب یک ساعت تفکر و اندیشه بیش از 70 سال عبادت است اما منظور از این عبادت در مستحبات است نه واجبات و نماز.
 
وی با اشاره به آیه « الَّذينَ إِن مَكَّنّاهُم فِي الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّكاةَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنكَرِ ۗ وَلِلَّهِ عاقِبَةُ الأُمورِ»، افزود: آیات قرآن، احادیث و روایات بر نقش و اهمیت نماز و اقامه این واجب الهی تأکید دارد.
 
حجت الاسلام مولوی، بیان کرد: مقام معظم رهبری و ولی امر مسلمین در رأس همه امور توجه خاصی به توسعه و ترویج نماز دارند.
 
وی هدف از انقلاب اسلامی و مبارزات آن دوران را اقامه نماز برشمرد و اظهار کرد: سیره عملی ائمه اطهار(ع) و شخصیت های بزرگ دینی، امام راحل و مقام معظم رهبری حتی در 

حساس ترین و مهم ترین موقعیت های تاریخی و اثرگذار همواره بر توجه به این فریضه الهی و توسعه و ترویج آن بوده و هست.
 
رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه، ابراز کرد: مقام معطم رهبری همه ساله در مناسبت های مختلف در خصوص نماز و ضرورت اقامه و ترویج آن پیام صادر می کنند.
 
وی بیان کرد: 25 پیام از مقام معظم رهبری در این خصوص صادر شده که جامع ترین و کامل ترین منشور عملیاتی و اجرایی در کشور است.
 
حجت الاسلام مولوی، گفت: بیش از 200 محور عملیاتی از این پیام ها استخراج شده است که باید به صورت جدی مورد مطالعه قرار گرفته و عملیاتی شود.
 
وی تأکید کرد:  در بررسی احادیث، روایات و سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) بعد از مسئله توحید هیچ مسئله ای مهم تر از نماز وجود ندارد.
 
رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه، تصریح کرد: فلسفه وجودی خلقت، عبادت ذات باری تعالی است که کاملترین مصداق این عبادت «اقم الصلوة لذکری» است.
 
وی گفت: بالاترین مصیبت و خسارت برای یک انسان غاف شدن از یاد خداست.
 
حجت الاسلام مولوی، ابراز کرد: هر جا بازار نماز گرم باشد و مساجد رونق داشته باشند بازار گناه کساد است باید کاری کنیم که نماز در جامعه اصل شود.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار