مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه از ارائه یک میلیون و101 هزار و 311 نفرساعت آموزش های مهارتی در سه ماه سپری شده امسال در استان خبر داد و گفت: این میزان آموزش در مراکز ثابت دولتی، صنایع و صنوف، کارگاه های روستایی، جوار دانشگاه، پادگان ها، زندان و کارگاه های سیار ارائه شده است.
کد خبر: ۴۵۹۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶ 15 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا،داود ناصری امید با اشاره به نقش آموزش های فنی و حرفه ای در ایجاد کار و اشتغال پایدار افزود: این آموزش ها در قالب 6 هزار و 881 نفر دوره آموزش اجرا شده است.

او هدف آموزش های فنی و مهارتی را تربیت نیروی کار مورد نیاز بازار دانست و گفت: آموزش و ارائه مهارت های لازم به افراد در مسیر توانمند ساختن منابع انسانی برای احراز شغل، نقش به سزایی در ایجاد اشتغال مولد و پایدار دارد.

وی با اشاره به اینکه تمام تعهدات آموزشی این اداره کل در بخش دولتی در سه ماهه نخست امسال محقق و عملیاتی شده است، گفت: 869 هزارو 496 نفرساعت آموزش نیز در آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان ارائه شده است.

او بر ارائه آموزش های مهارتی به روستاییان به عنوان یکی از مأموریت های مهم سازمان تأکید کرد و گفت: با توجه به سند راهبردی سازمان در خصوص تحقق عدالت اجتماعی و اشاعه آموزش های فنی و حرفه ای در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته نیازسنجی و شناسایی نیازهای آموزشی روستاییان صورت پذیرفت.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه در ادامه گفت: در سه ماه سپری شده از سال جاری147 هزار و 854 نفرساعت آموزش های مهارتی با هدف توانمندسازی روستاییان 
برای مشارکت در تولیدات و صنعت به روستاییان در سطح استان کرمانشاه ارائه شده است.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار آموزش های فنی و حرفه ای در ایجاد اشتغال گفت: در مسیر توسعه آموزش های مهارتی مبتنی بر مهارت آموزی در محیط کار واقعی در سه ماهه نخست امسال 7 هزار و 788 نفرساعت آموزشهای مهارتی در قالب کارگاه های استادشاگردی نوین ارائه شده است.

ناصری امید گفت: متقاضیان ثبت نام در دوره های آموزش فنی و حرفه ای می توانند با مراجعه به پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به آدرس www.portaltvto.ir دفترچه راهنمای ثبت نام در دوره ها را دریافت کنند.

آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای در استان کرمانشاه در قالب 500 حرفه در 215 کارگاه مجهز در مراکز دولتی به صورت کاملا رایگان و 350 آموزشگاه بخش خصوصی با شهریه های مصوب تحت نظارت اداره کل، ارائه میشود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار