فرماندار شمیرانات با اشاره به برگزاری جشنواره «گیلاس» در شهر لواسان، گفت: شهرستان شمیرانات با ۶۳ هزار تن تولید گیلاس در سال، رتبه اول تولید این محصول در کشور را دارد.
کد خبر: ۴۵۹۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹ 15 July 2017
عزت الله خان محمدی، در خصوص برگزاری سومین جشنواره گیلاس شهرستان شمیرانات اظهار داشت: این جشنواره با هماهنگی فرمانداری تحت نظر ستاد جشنواره شمیرانات؛ در شهرلواسان برگزار می‌شود.

وی افزود: جشنواره مذکور برای معرفی پتانسیل و ظرفیت ها، وتوانمندی های روستائیان عزیز و ارائه تولیدات محصولات باغی ،دامی و زنبورداری شهرستان شمیرانات و به منظور حمایت از باغداران و سایر تولید کننده ها در عرصه کشاورزی و تقویت بخش های تولیدی اقتصاد خانواده‌ها و نیز به شکرانه جمع آوری محصولات جشنواره گیلاس شمیرانات برگزار می‌شود.

فرماندار شمیرانات گفت: برگزاری این جشنواره در راستای تحرک بخشی و اهتمام ویژه  به امر مهم و استراژیک «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» است و در این راستا مقرر شده جهاد کشاورزی برای آموزش و ترویج، و توسعه اقتصادی در عرصه تقویت تولیدات باغداری و کشاورزی اقدامات جدی و گامهای  اساسی بردارد.

وی ادامه داد: این جشنواره برای تحقق شعار سال و فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص «اقتصاد مقاومتی، تولیدواشتغال» با اهتمام و جدیت و در راستای چشم انداز توسعه شهرستان برگزار می شود و همه دستگاه های اجرایی و مسئول؛ اقدامات موثر و حمایتی از تولید کننده های ارزشمند وتشکل های صنفی را با دقت و سرعت به عمل خواهند آورند.

وی گفت: این جشنواره با حضور اقشار مختلف مردم شهرستان ،مسئولان و متولیان امور در شمیرانات؛ مدیران استانی و کشوری برگزار خواهد شد، چرا که شهرستان شمیرانات با تولید ۶۳ هزار تن گیلاس در سال ؛بعنوان نماد تولیدات منطقه؛ در سطح کشور جایگاه و مقام اول را دارا است.

خان محمدی سیاست «مدرسه در مزرعه» را سیاستی راهبردی و کاربردی دانست و اضافه کرد: بایستی با بهره گیری از تکنولوژی روز آمد و برنامه‌ریزی و استفاده از افراد خبره و کارشناس وتلاش گر جهاد کشاورزی، به طور  مستمر و با جلب مشارکت  تولید کننده ها اقدامات بایسته واثرگذار اجرایی شود، مردم عزیز و تلاشگر روستاهای بخش های رودبارقصران و لواسانات در عرصه تولید و اشتغال نقش بسزایی دارند و برای افزایش کمی و کیفی تولیدات و فرآورده های کشاورزی آنان نیاز به توجهات ویژه و حمایت مسئولان ذی ربط در سطح استان و کشور احساس می شود.

وی گفت: هم زمان با برگزاری این جشنواره به مدت سه روز نمایشگاه عرضه محصولات وتولیدات مردم شریف و فعال شهرستان در عرصه تولید در غرفه های آماده شده دایر خواهد بود.

بر اساس این گزارش، جشنواره گیلاس به مدت ۳ روز از ۲۵ تیرماه بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار