‌رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه، با تشریح وظایف این شورا که مبتنی بر اسلام است، گفت: خناسان با زیر سوال بردن شورای نگهبان قصد ضربه زدن به نظام اسلامی را دارند.
کد خبر: ۴۵۹۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸ 15 July 2017
به گزارش  خبرگزاری تابناک به نقل از مهر، حجت  الاسلام  محمد جواد مهری در سخنرانی پیش  از خطبه نماز جمعه این هفته کرمانشاه با اشاره سالروز تاسیس شورای نگهبان و بیانات بنیانگذار انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت این شورا و نقش نظارتی آن گفت: انقلاب ما در مقطعی از زمان متولد شد که جهان توسط دو تفکر مدیریت می شد یک تفکر کمونیستی به رهبری شوروی در شرق و دوم تفکر سکولاریستی به رهبری آمریکا در غرب . که به اعتراف و اذعان بسیاری از منادیان متفکران وشارحان غربی امام آمد با انقلابش یک تفکر ثالث بنام اسلام ایجاد کرد وبه تعبیر متفکربزرگ فرانسوی آقای روژه گارودی امام راحل الگویی جدید از تکامل انسان و جامعه را فراروی ملتها قرار داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: هیچ یک از ایزم های شرقی و غربی نظیر ناسیونالیسم کاپیتالیزم کمونیسم و سوسیالیزم  در انقلاب امام نقش نداشتند تنها عامل هدایت کننده این انقلاب اسلام بود.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه افزود: دومولفه اصلی در به ثمر رساندن این انقلاب نقش اساسی وعمده داشتند یکی فکر امام که مبتنی بر تفکر اسلام ناب محمدی (ص)بود و دوم حضور مردم در صحنه و حمایت از این فکر و حرکت امام(ره) . لذا در همان ماه های اولیه پس از پیروزی انقلاب، مجلس خبرگان قانون اساسی هنگام تدوین قانون اساسی کشور "نهادی بنام شورای نگهبان" برای پاسداری و صیانت از این دومولفه یعنی اسلامیت و جمهوریت نظام در نظر گرفتند، نهادی ترکیبی متشکل از ۱۲ نفر فقیه و حقوقدان ، که در۲۶ تیرماه سال ۱۳۵۹ فعالیتش را آغازکرد.

دکتر مهری در بخش دیگری از سخنانشان به سه وظیفه تطبیقی تفسیری و نظارتی شورای نگهبان پرداخت و گفت: در طول این ۳۸ سال پس از انقلاب اگر شورای نگهبان نبود ماهیت نظام اسلامی استحاله می شد چرا که دراین مدت ۱۲ دولت و ۱۰ مجلس قانون گذاری با افکار و سلیقه های مختلف تاکنون روی کارآمده واهل اطلاع می دانند که ده ها قانون( چه طرحهای خود نمایندگان و چه لوایح دولتها)وقتی از طرف مجلس تصویب شده وبرای تایید به شورای نگهبان رفته، ازطرف آن شورا مغایر قانون اساسی و شرع مقدس تشخیص داده شده و برای اصلاح عودت داده شده است.

وی ادامه داد: چه فراوان قوای سه گانه و دستگاهها در تشخیص برخی از اصول و مبانی قانون اساسی دچار ابهام و مشکلاتی شده اند که شورای نگهبان با تفسیر خودش طبق قانون این مشکلات را رفع نموده است .و همین طور در بخش تحقق جمهوریت درنظام مردم سالاردینی که از طریق انتخابات صورت میوگیرد اگر نظارت شورای نگهبان در امر انتخابات نبود چه بساجمهوریت نظام هم تحقق پیدا نمیکردشمادربرخی از مقاطع دیدید وشنیدیدکه بعضی از مجریان انتخابات اصل بی طرفی را رعایت نکردندپایبند به اجرای قانون نبودند و از آرا مردم که امانت است صیانت نکردند.

این مسئول تصریح کرد: نمونه موارد فوق مجلس ششم بود نمونه دیگرش انتخابات سال ۸۸ بود که عده ای مزدور و فتنه گر در مقابل رای مردم ایستادند و۸ماه فضای کشور را ملتهب 
کردند ود ر این انتخابات اخیر هم برخی از مجریان امر انتخابات قانون را نقض کردند از اموال بیت المال به نفع کاندیدای خاص استفاده کردند، قبل از انتخابات و حین انتخابات تخلفآشکارنمودند، البته امروز برخی از این متخلفین اعم از استاندار فرماندار بخشدار و برخی دیگر از مدیران دولتی به دستگاه قضایی معرفی شدند که طبق قانون با آنها برخورد شود،خوب اگر نظارت شورای نگهبان نبود ازاین بدتر می شد.

حجت الاسلام مهری در بخش پایانی سخنانشان با اشاره به هجمه های دشمنان خارجی و اذناب داخلی شان به شورای نگهبان  گفت: امام به ما یاد دادند هروقت دشمن از شما عصبانی بود بدانید کارتان درست است و در مسیر حرکت می کنید و هر وقت دشمن از شما تعریف کرد چراغ سبز به شما نشان داد و برای شما لیست تهیه کرد و از لیست شما حمایت کرد بدانید عیبی در کارتان است.

وی تاکید کرد: امروز چون شورای نگهبان مخصوصا در راسش یک فقیه انقلابی و بصیر و الهی قرار گرفته وکارکرد موثر ی در پاسداری از جمهوریت و اسلامیت نظام داشته دائما مورد هجمه خناسان است که همه من و شما باید مراقب توطئه دشمنان بوده و دلسوز وخدمتگذار به مردم و نظام را بشناسیم. همچنین خائن و مزدور را هم بشناسیم و پشت سر امام جامعه  و ولی امر حرکت کنیم که انشاءالله ضامن استمرار و بقا نظام تا ظهور حضرت  حجت( عج ) دراین طریق است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار