مشاور رئیس جهاد دانشگاهی گفت: یکی از اولویت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهش و فناوری ساماندهی ساختارهای پژوهشی و فناوری برای جلوگیری از موازی کاری است.
کد خبر: ۴۵۹۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱ 15 July 2017
به گزارش خبرگرازی تابناک به نقل از ایسنا،حمید امین اسماعیلی ، با بیان اینکه حوزه علم و فناوری یکی از حوزه‌های اصلی تمرکز جهاد دانشگاهی طی دو سه دهه اخیر بوده است، افزود: در حوزه علم روی دو بخش آموزش و پژوهش تمرکز  شده و در بخش فناوری نیز فرآیندی تدوین شده که بتوان پژوهش‌ها را به یک محصول و یا خدمت قابل ارائه در جامعه تبدیل کرد.

وی ادامه داد: برای تحقق این اهداف، زنجیره کاملی طراحی شده که از مطالعه و پژوهش آغاز و به تدوین دانش فنی و ارائه محصول و خدمات ختم می‌شود.

مشاور رئیس جهاد دانشگاهی کشور با اشاره به ساختارهایی که در این خصوص پیش‌بینی شده، یادآوری کرد: پژوهش عمدتا در پژوهشکده‌ها و مراکز خدمات تخصصی انجام می‌شود، اما تجاری سازی و تولید ثروت عمدتا به پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد سپرده شده است.

امین اسماعیلی تصریح کرد: البته هدف دیگر جهاد دانشگاهی از راه‌اندازی پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد بهبود فضای کسب و کار دانش‌بنیان برای این حجم از دانش آموختگان آموزش عالی کشور است.

به گفته امین اسماعیلی، هم اکنون دو پارک علم و فناوری در استان‌های کرمانشاه و البرز و 21 مرکز رشد تحت نظر جهاد دانشگاهی فعالیت دارند.

مشاور رئیس جهاد دانشگاهی کشور با اشاره به خدماتی که به شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک‌ها ارائه می‌شود، اظهار کرد: این خدمات شامل محل استقرار، کارگاه‌های آموزشی، مشاوره در زمینه‌های حقوقی و مالی و ... است.

امین اسماعیلی در خصوص حمایت‌های مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز افزود: بخشی از این حمایت‌ها از طریق پارک‌های علم و فناوری و بخشی از طریق ارتباط با نظام بانکی و صندوق‌های تامین مالی صورت می‌گیرد.

وی در خصوص برنامه‌های آتی جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهش و فناوری نیز خاطرنشان کرد: یکی از جهت‌گیری‌ها آن است که هریک از واحدهای جهاد دانشگاهی در سراسر کشور  در حداقل یک یا دو حوزه علمی و فناوری در منطقه خود و یا در بعد ملی سرآمد باشند.

مشاور رئیس جهاد دانشگاهی کشور  گفت: برنامه دیگر این است که نواقصی که در حوزه تامین مالی واحدهای فناور از مرحله مطالعه و پژوهش تا مرحله تولید محصول وجود دارد، مرتفع شود.

امین اسماعیلی ساماندهی ساختارهای پژوهشی و فناوری با هدف جلوگیری از موازی کاری را نیز از دیگر برنامه‌ها برشمرد و تاکید کرد: هدف این است این ساختارها همکاری بین بخشی داشته باشند و بتوانند از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند.

وی افزود: این همکاری باعث می‌شود از موازی کاری بجز موارد ضروری که برای آن تقاضا وجود دارد، جلوگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار