معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در سال زراعی 95-96 در بیش از 58 هزار هکتار از اراضی استان، کشاورزی حفاظتی انجام شده است.
کد خبر: ۴۵۹۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵ 14 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل ازروابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، دکتر سید افشین صفوی با اشاره به اینکه کشاورزی حفاظتی هم در اراضی دیم و هم آبی انجام گرفته افزود: از سطحاجرا شده بیش از 10 هزار هکتار آبی و 35 هزار هکتار در اراضی دیم بوده است.

صفوی خاطرنشان کرد: در کشاورزی حفاظتی سعی شده از روش های کم خاک ورزی در زمین و مدیریت بقایا در کشت مستقیم، استفاده از کارنده های مناسب برای کشاورزی حفاظتی و مبارزه با علف‌های هرز انجام شده است.

صفوی با بیان اینکه در کشاورزی حفاظتی موانع و مشکلاتی وجود دارد که از جمله آن می توان نبود کمباین فاقد ساقه خورد کن، قیمت بالای کارنده ها، کیفیت پایین دستگاههای کشت مستقیم  برشمرد که در پروژه  سیمیت این موانع رفع خواهند شد.

وی تصریح کرد: در پروژه همکاری با موسسه سیمیت  تحقیقات در مزارع آبی صورت گرفته که به مدت 6 سال آخرین تکنولوژی های روز دنیا که روی بذور مانند اصلاح سیستم بذر انجام می‌شود به اراضی کشاورزان منتقل شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به پروژه ایکاردا به بحث و هم اندیشی در این زمینه پرداخت و گفت: با همکاری که با موسسه بین المللی ایکاردا داریم 25 درصد به عملکرد مزارع دیم طی 5 سال افزوده شود که هر سال 5درصد افزایش عملکرد محقق خواهد شد.

دکتر ماهش محقق موسسه بین المللی سیمیت نیز طی سخنانی با ابراز خرسندی از کارهای انجام گرفته در پروژه سیمیت گفت: کار در پروژه سیمیت یک کار تیمی است و در این زمینه بایدبا همفکری کارها را جلو ببریم تا به نتیجه رضایت بخش برسیم.

ماهش با اشاره به اهمیت کار ماشین آلات کشاورزی در عرصه تولید محصول گفت: امروزه بهره‌گیری از ماشین آلات به روز دنیا  می‌تواند در پروژه بسیار موثر بوده و ما را به اهدافمان نزدیک کند.

ماهش با بیان اینکه کشاورزان باید تغییر ذهنیت پیدا کرده و طبق علم روز کار کشاورزی کنند خاطرنشان کرد: در این خصوص باید کار ترویجی  انجام شده و آنها را برای کشاورزی مدرن آماده نمود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار