هیات تجاری و بازرگانی استان دیاله عراق، با هدف بهبود و افزایش مبادلات اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه از طریق مرز رسمی خسروی وارد قصرشیرین شد.
کد خبر: ۴۵۷۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱ 11 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا،فرماندار قصرشیرین گفت: این هیات متشکل از تعدادی از بازرگانان، تجار و مدیران استانداری دیاله عراق است که در بخش های کشاورزی، بازرگانی و تجهیزات پزشکی فعال هستند.

فرامرز اکبری اظهار داشت: این هیات قرار است که در اقامت سه روزه خود، علاوه بر برگزاری نشست های تخصصی با نمایندگان بخش خصوصی، از واحدهای تولیدی استان کرمانشاه نیز بازدید کنند.وی، بهبود مبادلات تجاری و مراودات 2 استان کرمانشاه و دیاله عراق را از دیگر اهداف سفر این هیات تجاری عنوان کرد.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه با داشتن 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق یکی از مهمترین شهرهای غرب کشور برای توسعه روابط اقتصادی با این کشور و اقلیم کردستان محسوب می شود که با داشتن 2مرز رسمی پرویزخان و خسروی اکنون به مرکزی برای فعالیت های مهم اقتصادی، صادرات و واردات کالا به این کشور همسایه تبدیل شده است. 

اکنون روزانه به طور میانگین 800 دستگاه کامیون حامل کالاهای صادراتی از جمله میوه و تره بار، خشکبار، مصالح ساختمانی، لوزام خانگی و دیگر کالاهای مورد نیاز مردم عراق و اقلیم
کردستان از مرز پرویزخان صادر می شود. 

همچنین در این مرز روزانه به طور میانگین 500 دستگاه تانکر ترانزیت سوخت ایرانی و عراقی از مبدا اقلیم کردستان به مقصد بنادر جنوبی کشورمان وارد خاک ایران اسلامی می شود.

بیشترین حجم مبادلات اقتصادی به کشور عراق معادل 54 درصد کالاهای صادراتی کشورمان (یک هزار و 500 کامیون صادراتی و ترانزیتی) از مرز رسمی پرویزخان به عراق صادر می شود ضمن اینکه این مرز به عنوان فعال ترین بازارچه مرزی کشور شناخته شده است.

مرز رسمی پرویزخان نیز اکنون روزانه علاوه بر حجم بالایی از تزانزیت کالاهای صادراتی و تانکرهای سوختی شاهد تردد مسافران و گردشگران به اقلیم کردستان عراق است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار