جانشین فرمانده انتظامي استان از دستگیری مردی زن نما خبر داد که در شبکه اجتماعی اینستاگرام از طریق جریحه دار کردن احساسات کاربران، بیش از 800 میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.
کد خبر: ۴۵۷۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱ 10 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس،سرهنگ "علیرضا مرزبانی" ، عنوان کرد: پلیس فتا استان کرمانشاه در پی دریافت شکایت های تلفنی متعدد از یک کاربر شبکه اجتماعی اینستاگرام مبنی بر انجام اعمال مجرمانه، موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: تحقیقات علمی کارشناسان پلیس فتا منجر به شناسایی مردی زن نما شد که با طرح داشتن یک فرزند مبتلا به سرطان و بالا بودن هزینه های درمانی، احساسات کاربران را جریحه دار و آنان را ترغیب به پرداخت مبلغ 100 هزار ریال در ازای نقاشی از عکس های ارسالی آنان می کرد.

این مقام انتظامی ادامه داد: کاربران فریب خورده علاوه بر اینکه پس از پرداخت وجه، کالایی دریافت نمی کردند، بلکه عکس های آنان در اختیار مرد مجردی قرار می گرفت که زمینه اخاذی را نیز فراهم می کرد.

سرهنگ مرزبانی با اشاره به اینکه متهم ساکن شهرستان اسلام آبادغرب بود، گفت: عوامل انتظامی این شهرستان با هماهنگی مقام قضائی وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند که در بازجویی های پلیس به کسب 800 میلیون ریال پول از این روش معترف و جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

جانشین فرمانده انتظامي استان در پایان خاطرنشان کرد: از آنجا که کاربران فریب خورده به دلیل پایین بودن مبلغ کلاهبرداری، از طریق مراجع قضائی اقدام نکرده اند، لذا پیش بینی می شود مبلغ کلاهبرداری بسیار بیشتر از این مقدار باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار