رییس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از موافقت وزارت بهداشت با راه اندازی اولین رشته کارشناسی ارشد در این دانشکده خبر داد و گفت: دانشکده پیراپزشکی کرمانشاه از مهرماه امسال در رشته کارشناسی ارشد اتاق عمل دانشجو پذیرش می کند.
کد خبر: ۴۵۴۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷ 06 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا،دکتر فاطمه رضوان مدنی  با بیان اینکه به استناد رأی صادره در دویست و پنجاه و هشتمین جلسه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی با درخواست راه اندازی رشته اتاق عمل مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته موافقت بعمل آمد، افزود: مجوز این رشته نیز از سوی مقام عالی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ابلاغ شده است.

وی اظهار کرد که مجوز جذب پنج دانشجو برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اتاق عمل دانشکده پیراپزشکی کرمانشاه صادر شده و از مهرماه امسال این دانشجویان تحصیلات خود را آغاز می کنند.

او گفت: تجهیزات، امکانات و همچنین اعضای هیات علمی مورد نیاز برای راه اندازی این رشته در دانشکده فراهم است و در صورت نیاز به امکانات و تجهیزات نیز بودجه ای از سوی دانشگاه اختصاص یافته که نیازها را تامین می کنیم.

وی همچنین به درخواست ایجاد چندین رشته کارشناسی ارشد دیگر در این دانشکده اشاره کرد و گفت: اواخر تیر ماه امسال گروهی از وزارت بهداشت برای بررسی وضعیت دانشکده برای ایجاد مقطع کارشناسی ارشد رشته بیوفیزیک به استان می آیند که امیدواریم بتوانیم این رشته را نیز راه اندازی کنیم.

او ایجاد رشته پدافند غیرعامل در مقطع کارشناسی ارشد را از دیگر درخواست های ارائه شده از سوی دانشکده پیراپزشکی استان به وزارت بهداشت اعلام کرد و افزود: باتوجه به نیاز کشور به تربیت نیروی متخصص در این رشته، امیدواریم وزارتخانه با راه اندازی این رشته در استان نیز موافقت کند.

او در ادامه یکی از برنامه های این دانشکده را راه اندازی دانشکده توانبخشی و ایجاد رشته هایی مانند فیزیوتراپی، گفتار درمانی و دیگر رشته های مرتبط دانست و گفت: در حال رایزنی برای ایجاد این دانشکده در استان هستیم.

رییس دانشکده پیراپزشکی کرمانشاه در ادامه سخنان خود به تحصیل 800 دانشجوی دختر و پسر در هفت رشته کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در این دانشکده اشاره کرد و گفت: این تعداد دانشجو اکنون در رشته های علوم آزمایشگاهی، اتاق عمل، رادیولوژی، پزشکی هسته ای، فناوری اطلاعات، فوریت های پزشکی و هوشبری تحصیل می کنند.

رضوان مدنی در ادامه با اشاره به اینکه این دانشکده از سال 86 در فضایی به وسعت 6 هزار مترمربع به صورت مستقل فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: امسال برای بهسازی و نوسازی این دانشکده در مجموع بیش از 10 میلیارد ریال هزینه شد.

به گفته او ساختمان ها و فضاهای فیزیکی این دانشکده به دلیل قدیمی بودن دچار فرسودگی شده بود که نیاز اساسی به نوسازی و بهسازی داشت و خوشبختانه توانستیم با مساعدت دانشگاه علوم پزشکی این نوسازی را انجام دهیم.

وی به تعمیرات اساسی زیرساخت ها و فضاهای مورد نیاز دانشکده نیز اشاره کرد و گفت: زیرساخت های لازم را در این طرح بهسازی و نوسازی کردیم و سیستم برق و روشنایی و سر در اصلی دانشکده به عنوان پیشانی اصلی این مجموعه آموزشی نیز نوسازی و به روز شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار