کد خبر: ۴۵۴۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶ 06 July 2017
 استاندار ایلام اجرای طرح های آب و خاک به ویژه پروژه فرا استانی سامانه گرمسیری را موجب رونق اقتصادی منطقه دانست و اظهار کرد: محل استقرار کانون های جمعیتی مناطق مرزی استان ایلام اولویت اجرای طرح سامانه گرمسیری هستند.

 
به گزارش تابناک ایلام ؛محمد رضا مروارید روز چهار شنبه در پایان آئین کلنگ زنی طرحهای کشاورزی دهلران از تفویض اختیار به استان در خصوص اجرای جغرافیای سامانه گرمسیری خبر داد.
 
وی گفت: در نقاطی که تحت پوشش این سامانه قرار می گیرند جهت بهره مندی اراضی دیم و حل مشکلات انها تدابیر لازم اتخاذ خواهد شد و کانون های جمعیتی درمرزها در اولویت اجرای این طرح قرار دارد و شهرستان دهلران از این طرح بهره مند می شوند.
 
استاندار ایلام خاطر نشان کرد: دولت یازدهم در راستای توسعه بخش کشاورزی این استان طرح های بسیار مهمی در دستور کار و اجرا داشته و دارد که بهره برداری از انها موجب تحول در بخش کشاورزی استان و شهرستان دهلران می شود.
 
وی افزود : کلنگ زنی 21هزار هکتار از اراضی شهرستان دهلران برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار از جمله این اقدامات است که بالغ بر دو هزار و900میلیارد ریال برای اجرای آنها هزینه می شود.
 
استاندار ایلام با اشاره به اجرای طرح آبیاری در 800هکتار از اراضی زرین آباد گفت : این طرح باتوجه به کم آبی منطقه اثرات اجتماعی فراوانی دارد.
 
مروارید با اشاره به اعتبار 600میلیارد ریالی سد میمه در سال جاری گفت: این اعتبار برای اجرای شبکه های اصلی و سد هزینه می شود
 
وی گفت: امسال در بخش آب وخاک و کشاورزی این شهرستان مرزی اعتباری بیش از 500میلیارد تومان هزینه می شود که نقش عمده ای در تولید واشتغال منطقه دارد.
 
وی با اشاره به 70هزار هکتار اراضی آبی شهرستان دهلران گفت : با اجرای این طرحها این میزان به 100هزار هکتار افزایش می یابد و در مجموع در استان این میزان به 200هزار هکتار افزایش می یابد وتولیدات استان را سه برابر می کند وباعث خلق ثروت بویژه در روستاها می شود.
 
وی گفت : در شهرستان دهلران همچنین 5هزار هکتار زمین با حفر 50حلقه چاه برای زاعت چوب در دشت عباس پیش بینی شده است.
 
وی ابراز امیداوری کرد: با اجرای این طرحها روز به روز شاهد توسعه کشاورزی وزیر ساختهای آن در استان وشهرستان دهلران باشیم.
 
رئیس جهاد کشاورزی استان در آئین کلنگ زنی طرحهای کشاورزی در دهلران با حضور استاندار ایلام گفت : این طرح ها در استان ایلام وبویژه در شهرستان دهلران ومهران از جمله طرح احیای ارضی 50هزاری عهکتاری دشت دهلران و سامانه گرمسیری و رودخانه های مرزی باعث افرایش تولید واشتغال وپایداری در مناطق مرزی وز مینه ایجاد صنایع جانبی وصادرات آزاد محصولات کشاورزی خواهد شد
 
سید تراب میری افزود: این اقدمات در آینده نزدیک استان ابلام را به قطب کشاورزی غرب کشور تبدیل خواهد کرد .
 
وی با اشاره به تولید حجمی یک میلیون تن محصولات مختلف کشاورزی در استان ایلام گفت : با اجرای این طرحها شاهد افزایش 20 درصدی تولید در استان خواهیم بود وسبب بهره وری بیشتر مردم استان خواهد شد ./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار