رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه خواستار شد برای هر کدام ازمرزهای استان یک ماموریت مشخص تعریف شود.
کد خبر: ۴۴۹۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ 29 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از کرد پرس،کیوان کاشفی ، با بیان اینکه طبق آمار سال 95 و 2 ماهه اول سالجاری، میزان صادرات کالا از مرز پرویز خان روندی کاهش را نشان می دهد، اظهارداشت: دلیل عمده این کاهش صادرات بحث مسائلی است که در داخل خاک عراق وجود دارد.

وی ادامه داد: دولت مرکزی عراق به جهت تامین منابع مالی تعرفه هایی را بر کالاهای وارده شده به این کشور بسته است.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه با اشاره به اینکه استانداردها و رویه های دولت مرکزی عراق برای ورود کالا به این کشور متفاوت از اقلیم کردستان است، تصریح داشت: اقلیم کردستان چندان از دولت مرکزی تبعیت نمی کند از همین رو، دولت مرکزی یک حائل را بین اقلیم و بغداد ایجاد کرده است و در این مکان اقدام به انجام کارهای گمرکی می کند.

وی تاکید کرد: در گمرکی که دولت مرکزی احداث کرده است، سلیقه ای هزینه ها و تعرفه ها را بالا می برند. از این جهت صادر کننده ترجیح میدهد کالاهای خود را از سمت عرب نشین عراق به این کشور صادر کند.

کاشفی اضافه کرد: این موضوع باعث کاهش صادرات از مرز پرویز خان و نتیجتا روی آمار کل صادرات استان تاثیر می گذارد.
 
وی خواستار شد برای هر کدام ازمرزهای استان یک ماموریت مشخص تعریف شود.
رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه عنوان داشت: در شرایط فعلی در پرویز خان دو کار باید انجام شود، یکی تامین اقلام مورد نیاز اقلیم و دیگری تنوع رویه ها را در پرویزخان شکل دهیم.

وی در پایان یادآورشد: باید واردات کالا را در پرویزخان انجام دهیم. ترانزیت کالا و صادرات مشتقات نفتی هم غیر از سوخت صورت گیرد. تا بتوانیم با یک پکیج صادرات مختلف رونق مجدد را به پرویزخان بازگردانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار