مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: تأمین بلندمدت شهر کرمانشاه به میزان ۴۰ هزار مترمکعب در حال ساخت است و اکنون با کمبود بودجه مواجه است.
کد خبر: ۴۴۹۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 29 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،کیاست امیریان اظهار داشت: شرکت آب منطقه‌ای که مسئولیت ساخت طرح‌های تأمین آب بلند‌مدت شهر را بر عهده دارد و در صورت تأمین اعتبار می‌تواند ساخت 40 هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب را تکمیل و به شرکت آبفای استان تحویل دهد.

وی با اشاره به اینکه تأمین بلندمدت 60 هزار مترمکعب آب نیز اکنون در مرحله مناقصه قرار دارد عنوان کرد: تمهیدات لازم به منظور تأمین آب شهر کرمانشاه اندیشیده است و 60 هزار مترمکعب در مرحله مناقصه نیز به زودی شروع به کار می‌کند.

امیریان با بیان اینکه ساخت مخزن 40 هزار مترمکعب در کرمانشاه اکنون با کمبود بودجه مواجه شده است گفت: شهر کرمانشاه با کمبود مخزن مواجه است و پیش‌بینی‌های لازم برای فصل گرم سال انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه افزود: حجم هر مخزن و تعداد مخازن در هر منطقه براساس سرانه هر شهروند تعیین می‌شود و با وجود اینکه سالهای گذشته نیز مخازنی در استان ساخته شده اما به دلیل رشد جمعیت نیاز به این مخازن افزایش می‌یابد.

وی از اهداف اساسی ساخت سد را تأمین آب شرب مورد نیاز شهری و تأمین آب اراضی کشاورزی زیردست دانست و افزود: امسال ظرفیت حجم ذخیره منابع آبی پشت هفت سد بهره‌بردار استان کرمانشاه 830 میلیون متر مکعب است.

امیریان با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از هفت سد استان کرمانشاه اکنون 85 درصد حجم آبی سدهای استان تکمیل شده است، گفت: همچنین از بارندگی‌های سال گذشته حدود 710 میلیون متر مکعب آب در سدها ذخیره شده و از این مقدار 555 میلیون متر مکعب آب در پشت سد گاویشان به عنوان مهمترین سازه‌های آبی غرب کشور که بر روی رودخانه گاوه رود احداث شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار