نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: فروش شرکت پالایشگاه نفت کرمانشاه کرمانشاه عامل سوء استفاده‌های مالی بسیار بزرگی است.
کد خبر: ۴۴۹۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷ 29 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،سید قاسم جاسمی  با بیان اینکه براساس مصوبه خود دولت این پروژه و زمین‌های آن به هیچ عنوان قابل واگذاری نیست و واگذاری آن تخلف محسوب می‌شود، اظهار داشت: قرارداد فروش شرکت پالایشگاه نفت کرمانشاه اکنون به صورت رانتی منعقد شده و عامل سوء‌استفاده‌های مالی بسیار بزرگی است و باید خیلی سریع فسخ شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 90 هکتار زمین این پروژه بزرگ در منطقه بسیار خوبی واقع شده است، گفت:در حالی که فروش آن به قیمت بسیار ناچیزی از سوی دولت انجام شده و خود این مسئله نیز جای تأمل بسیار دارد.

جاسمی افزود: به ‌طور قطع رانت‌ها و دست‌های پنهان و آشکار و ناپاکی پشت پرده فروش شرکت پالایشگاه نفت کرمانشاه قرار دارد.

وی با انتقاد از نحوه قیمت‌گذاری و واگذاری پالایشگاه نفت کرمانشاه اظهار کرد: این پالایشگاه در سال 1392 حدود 1300 میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده بود و اخیرا هم از سوی سازمان بازرسی کل کشور 2 هزار و 400 میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است، اما متاسفانه آن را فقط به 11 میلیارد تومان به بخش خصوصی فروخته‌اند.

جاسمی بیان کرد: وضعیت این پالایشگاه توسط نمایندگان مجلس به طور جدی از طرق گوناگون در دست بررسی و پیگیری است و امید داریم این قرارداد به زودی فسخ و به حالت اولیه خود برگردد.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی خود وزیر نفت هم متقاعد شده که اگر این قرارداد فسخ شود مانند پالایشگاه آبادان برای این پالایشگاه فاینانس‌ور خریداری شود بیان کرد: در جهت ارتقا و پیشرفت فیزیکی این پالایشگاه اقدامات مؤثری انجام خواهد شد و موضوع لغو این قرارداد فروش اکنون در مجلس، وزارت نفت، کمیسیون‌های اقتصادی و خصوصی‌سازی در دست پیگیری و بررسی است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار