مديركل مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری كرمانشاه گفت: سازمان های مردم نهاد بازوان توانمند دولت می باشند.
کد خبر: ۴۴۹۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ 29 June 2017
به گزارش  خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ عليرضا گودرزی در دیدار با مدیرکل بهزیستی استان ، دبیر خانه تشکل ها و جمعی از مدیران عامل سازمانهای مردم نهاد استان كرمانشاه  خواستار مشاركت بيشترسازمان هاي مردم نهاد در انجام امور شد.

وي ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های دلسوزانه سازمان هاي مردم نهاد در همدلی و همراهی با مردم اظهار داشت: یکی از برنامه های ما در دفتر امور اجتماعی و فرهنگی توسعه فعالیت کمی و کیفی سازمان های مردم نهاد می باشد و در این راستا اولین نشست  در ماه مبارک رمضان با حضور دکتر رازانی استاندارمحترم و دکتر شاه حسینی معاون محترم سیاسی، امنیتی و اجتماعی و مدیران عامل بیش از ۱۵۰ سازمان مردم نهاد برگزار گرديد.

وي خاطرنشان ساخت: این دیدار صمیمانه فرصتی بود تا فعالان سازمانهای مردم نهاد بدون واسطه مطالب و مسایل حوزه کاری خود را با مدیران ارشد استان در میان بگذارند.

وی گفت: امروزه نقش سازمان های مردم نهاد در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی بر کسی پوشیده نیست سازمان های مردم نهاد حلقه اتصال مردم و دولت در پیگری مسایل حوزه اجتماعی می باشند لذا می توانیم با کمک سمن ها آسیب های اجتماعی را  شناسایی، پیگیری و در بیشتر موارد پیشگیری و درمان نماییم زيرا ظرفيتي که در سمن ها وجود دارد به طور قطع یقین کمک کار دستگاه های دولتی در این زمینه می باشد.

گودرزی بيان داشت: در هر شهر و روستا و منطقه، مردمانی با علایق و خواسته ها و البته مشکلات و آسیب های اجتماعی و زبست محیطی و... زندگی می کنند که اگر ما بتوانیم این علایق و خواسته ها را از حالت فردی خارج و سازماندهی نماییم، می توان امیدوار بود با این ظرفیت های مدیریت شده  مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را از قبیل اعتیاد، طلاق، خودکشی و غیره را کاهش داده و از افزایش آن جلوگیری نمود.

وي گفت: در نبود کار جمعی و مشارکت مردمی تصمیم های فردی به فرد گرایی و فرد محوری تبدیل شده  و جامعه را با مشکل مواجه می‌کند هر چند مشارکت از گذشته در بین انسان ها وجود داشته و زندگی بدون مشارکت جمعی قادر به تداوم نبوده است اما امروزه مقوله مشارکت مردمی با نگرشی نو به موضوعی کلیدی در جهت توسعه پایدار تبدیل شده است و واقعیت این است که شیوه مشارکتی در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها امروزه یک نیاز اصلی و مهم برای مدیریت جامعه می باشد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با توجه به اینکه قرن جدید به "قرن همیاری و مشارکت" نام نهاده شده است افزود: مسائل اجتماعی بسيار پیچیده است لذا برای حل آنها نیاز به همفکری و تعامل گروه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد بیشتری وجود دارد.

وي ادامه داد: خوشبختانه روند حمایت از سازمانهای مردم نهاد از آغاز دولت تدبیر و امید با شتاب خوبی پیگیری شد و تعداد سمن ها در دولت تدبیر و امید از حدود 5 هزار سمن به 12 هزار و 500 سمن رسیده است که رشد قابل ملاحظه‌ای است.

گودرزي با بيان اينكه ما در استان کرمانشاه با حمایت مدیریت ارشد استان به دنبال تقويت سمن ها هستيم افزود: ما قصد داريم سمن ها را تا درون روستاها نیز به پیش ببریم و انشالله با برون سپاری امور که در راستای اصل 44 قانون اساسی و مورد تایید رهبر مقام معظم می باشد شاهد جامعه ای عاری از آسیب های اجتماعی باشیم.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار