کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی معتقد است: اوقات فراغت دانش‌آموزان نباید به گونه‌ای پر شود که فقط زمان بگذرد، بلکه این برنامه‌ها باید بگونه ای در نظر گرفته شوند که ضمن پر شدن زمان‌های آزاد و لذت بردن دانش‌آموزان، در نهایت چیزی هم به دانسته‌های آنها اضافه کنند.
کد خبر: ۴۴۹۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵ 28 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،فردین منصوری، با بیان اینکه دانش‌آموزان در فصل تابستان اوقات فراغت زیادی دارند، اضافه کرد:دانش آموزان در این ایام بواسطه تعطیلی مدارس زمان‌های آزاد زیادی دارند که خانواده‌ها باید برای استفاده مناسب آنها از این زمان‌های آزاد برنامه داشته باشند.

 منصوری با یادآوری اینکه اوقات فراغت به زمان‌هایی گفته می‌شود که فرد در آن اوقات هیچ کاری برای انجام دادن ندارد، لذا می‌توان با برنامه‌ریزی کاری کرد که افراد از این زمان‌ها استفاده مفید ببرند، ادامه داد: باید مهارتهای ذهنی، بدنی، فکری و ارتباط اجتماعی دانش آموزان در فصل تابستان تقویت شود.
 
کارشناس مسئول اداره مشاوره تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تاکید کرد: اوقات فراغت دانش‌آموزان نباید بگونه‌ای پر شود که فقط زمان بگذرد، بلکه این برنامه‌ها باید بگونه ای در نظر گرفته شود که در نهایت چیزی هم به دانسته‌های آنها اضافه کند.

وی تصریح کرد: غنی سازی اوقات فراغت صرفا به معنای از این کلاس به آن کلاس رفتن دانش آموزان نیست، بلکه خانواده‌ها می‌توانند برای آموزش مهارتهای زندگی به دانش آموزان در فصل تابستان برنامه‌ریزی کنند.

منصوری با تاکید بر اینکه کودکان و نوجوانان امروز تعامل با دیگران را یاد نگرفته‌اند، گفت: رشد شخصیتی یک فرد دارای ابعاد مختلف جسمی، عقلی، اجتماعی، اخلاقی(دینی و مذهبی) و عاطفی است که تنها در صورت پرورش همه این ابعاد خواهد توانست زندگی موفقی را در آینده تجربه کند.

کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی تاکید کرد: شاید در ارتباط دانستن آمار بالای طلاق و ناهنجاری‌های اجتماعی با عدم یادگیری  قدرت سازگاری و تعامل با دیگران چندان دور از واقعیت نباشد.

منصوری همچنین از خانواده‌ها خواست برای به گردش و مسافرت بردن فرزندان خود در تعطیلات تابستان برنامه داشته باشند، چراکه  در این نوع از تفریحات خیلی از مسائل را می‌بینند و یاد می گیرند.

وی با اشاره به پررنگ بودن جای خالی تعامل با بزرگترها و اقوام در زندگی‌های امروزی، افزود: برنامه میهمانی گذاشتن و یا با اقوام به گشت و گذار در طبیعت رفتن می تواند نقش مهمی در آموزش مهارتهای زندگی به فرزندان داشته باشد و ایام تابستان فرصت خوبی برای این کار است.

منصوری یادآوری کرد: خانواده‌ها باید در برنامه‌های اوقات فراغتی فرزندانشان نظر و خواست آنها را در نظر داشته باشند، هرچند باید این برنامه‌ریزی ها در نهایت با مصلحت اندیشی خانواده‌ها باشند.

کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی اضافه کرد: اگرچه تاکید می‌شود خانواده‌ها علایق فرزندانشان را در نظر داشته باشند، اما اینکه چه علائقی از سوی خانواده ها در فرزندان ایجاد شده اهمیت دارد، زیرا علاقه در پی شناخت ایجاد  خواهد شد.


 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار