مدیر‌عامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه میزان رشد مصرف برق در فصل گرما را نگران کننده دانست و گفت: مردم با مدیریت حداقل 10 درصد از مصرف برق خود بزرگ‌ترین کمک را می‌توانند با شرکت توزیع برق داشته باشند.
کد خبر: ۴۴۹۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ 28 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،علی‌مراد مرادی‌مجد، اظهار داشت: 730 هزار مشترک در استان کرمانشاه از خدمات شرکت برق بهره‌مند هستند که 83 درصد از این میزان تعرفه خانگی محسوب می‌شود.

مدیر‌عامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه با بیان اینکه تعرفه عمومی تنها چهار درصد مشترکان برق استان را شامل می‌شود، گفت: سهم بخش کشاورزی یک درصد، بخش صنعتی 5/. درصد و بخش تجاری یازده درصد است.

وی با بیان اینکه با فرارسیدن فصل گرما هر ساله با افزایش مصرف برق مواجه هستیم، اضافه کرد: مدیریت مصرف برق در روزهای گرم سال از خاموشی مکرر جلوگیری می‌کند.

به گفته مرادی‌مجد، میزان مصرف برق مشترکان در بخش‌های مختلف در فصل گرما افزایش 10 درصدی را نشان می‌دهد.

این مسؤول این میزان رشد مصرف برق را نگران کننده دانست و یادآور شد: مردم با مدیریت حداقل 10 درصد از مصرف برق خود بزرگ‌ترین کمک را می‌توانند با شرکت توزیع برق داشته باشند.

مرادی‌مجد با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی در خصوص افزایش محسوس دمای هوا در استان تا پایان هفته جاری، گفت: این افزایش دما امروز محسوس است و دمای هوا به بیش از 40 درجه سانتیگراد بالای صفر هم می‌رسد.

وی استفاده از وسایل سرمایشی هوشمند در اداره‌ها راهکاری مهم برای مصرف بهینه برق دانست و گفت: بیش از 40 درصد مصرف اداره‌ها در فصل تابستان مربوط به وسایل سرمایشی است که پتانسیل خوبی برای صرفه‌جویی دارد و با مدیریت و آگاهی بیشتر به راحتی می‌توان میزان مصرف برق را کاهش داد.

مدیر‌عامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه ادامه داد: مشترکان با نصب سیستم هوشمند، کنترل مضاعف و تنظیم درجه مناسب بین 23 تا 25 درجه سانتی‌گراد برای سیستم‌های خنک‌کننده‌ می‌توانند کاهش مصرف داشته باشند.

مرادی‌مجد ساعت پیک بالای مصرف برق را از ساعت 19 تا 23 اعلام و بیان کرد: شهروندان در این ساعات از مصرف غیرضروری خودداری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار