عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به وجود قوانین تکراری در حوزه کارآفرینی، گفت: با تورم قوانین در این حوزه مواجه هستیم و نیاز است قوانین تکراری کنار گذاشته شود.
کد خبر: ۴۴۹۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲ 28 June 2017
به  گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر، سید جواد حسینی کیا، با اشاره به ضرورت حرکت جامعه به سمت کارآفرینی، گفت: برای تحقق این امر باید چند بخش همزمان با هم فعال شود.

وی افزود: یکی از اقدامات موثر در این زمینه ورود و اقدام بخش دولتی است به نحوی که دولت تسهیلات را به سمت رونق کارآفرینی سوق دهد.

این نماینده مجلس افزود: همچنین دولت باید نرخ بهره تسهیلات را کم کرده و روند اعطای این تسهیلات را تسهیل کند و در اختیار کارآفرینان قرار دهد.

 حسینی کیا خاطرنشان کرد: در زمینه پرداخت تسهیلات به کارآفرینان باید مناطق محروم بصورت ویژه دیده شوند بطوری که بتوان تسهیلاتی از صندوق توسعه ملی با نرخ بهره پایین و مدت زمان بازپرداخت و تنفس طولانی به کارآفرینان این مناطق پرداخت شود.

وی افزود: نگاه دولت به کارآفرینان از همان ابتدا باید نگاه جهانی باشد که تولیدات آنها بتواند در خارج از کشور نیز عرضه شود.

حسینی کیا یادآور شد: از طرفی دولت باید نظارت بر کیفی بودن محصولات نیز داشته باشد زیرا کیفیت ضامن بقای آن محصول در بازار است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: از طرفی رونق کارآفرینی در کشور مستلزم ورود افرادی توانمند به این عرصه است.

وی تصریح کرد: افرادی که توانایی نداشته، از نیروی متخصص و نقشه کار بی‌بهره بوده و مشاوره قوی نداشته باشند در نهایت با ورود به مسیر کارآفرینی با عدم اقبال از سوی سرمایه گذاران مواجه شده و با کوچکترین مشکل دچار بحران شده و هم منابع سرمایه گذار و هم منابع خود را به هدر میدهند و دچار ورشکستگی شده و با مشکلات بسیار مجددا به چرخه بیکاری کشور وارد می‌شوند.

حسینی کیا، مجلس را بخش موثر دیگر در زمینه رونق کارآفرینی کشور عنوان کرد و افزود: در حال حاضر در بخش کارآفرینی و اشتغال با تورم قوانین مواجه هستیم.

وی افزود: نیاز است که قوانین بازنگری شده و قوانینی تکراری کنار گذاشته شده و قوانین جمع و جوری در این حوزه داشته باشیم.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه عدم اطلاع رسانی مناسب را مهم‌ترین مشکل حوزه کارآفرینی کشور دانست و عنوان کرد: در حال حاضر ما مراکز خوبی مانند شتاب دهنده در زمینه حمایت از کارآفرینان داریم اما اطلاع رسانی خوبی در زمینه استفاده از این ظرفیت صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: اگر اطلاع رسانی دقیقی در خصوص فعالیت مراکز حامی کارآفرینان از جمله شتاب دهنده‌ها صورت گیرد و این مراکز با قدرت بیشتر وارد عمل شوند قطعا معضل بیکاری با حمایت بیشتر از کارآفرینان در کشور رفع خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار