نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، عبادت و بندگی را غنیمتی دانست که اسرار دین را هویدا می‌کند.
کد خبر: ۴۴۸۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳ 26 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر، آیت‌الله مصطفی علما امروز دوشنبه در خطبه‌های نماز عید سعید فطر ضمن تبریک این عید الهی گفت: ماه مبارک رمضان مستقیما به خود خدا استناد دارد و استناد داده می‌شود و ماه خداوند تبارک و تعالی است.

وی افزود: همه ماه‌ها، همه روزها و همه ساعات مربوط به خدای تبارک و تعالی است اما ماه مبارک رمضان خصوصیت ویژه دارد و تمام حالات او مثل نزول قرآن، لیله القدر، لحظات، حالات، ساعات، نمایندگی‌هایی که ملائکه از ما دارند و استغفاری و تسبیحی که برای ما می‌گویند تمام اینها مربوط به خداست و سر قصه این است که ما در ضیافت الله و مهمانی خدا هستیم و او دائما از ما پذیرایی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: ماه مبارک رمضان، خدای تبارک و تعالی سفره‌ای پهن کرده است و انواع و اقسام مقامات را در این سفره قرار داده و همه را صدا زده 
است. خوش بحال انتخاب کننده‌های آن.

وی تاکید کرد: آنچه که انسان را حفظ و نگهداری می‌کند بندگی خداست و عزیز کسی است که به وسیله بندگی و اطاعت عزیز شده باشد.

آیت الله علما با اشاره به فرمایشات امیرالمومنین (ع) گفت: به فرموده امیرالمومنین(ع) تنها چیزی که ضرر ندارد بندگی و عبادت است.

وی در بخش دیگر از سخنانش گفت: تنها چیزی که انسان را به خدا نزدیک می‌کند، طهارت جان است و ماه رمضان تمام عبادات مستحب و واجب برای این است که جان ما صیقل بخورد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: عبادات رمضان برای این است که روح ما لطیف شود و با آن سنخیت پیدا کنیم.

وی ادامه داد: سر اساسی دعاها و مناجات های ماه مبارک سنخیت پیدا کردن ماها با خدای تبارک و تعالی، قرب الی الله، تواضع و بندگی کردن، صفای دل پیدا کردن، صیقل به دل زدن و فهم اسرار دین است.

آیت‌الله علما تصریح کرد: دین اسراری دارد که عبادت اسرار آن را هویدا می‌کند. فهم توحید و مدارج بندگی نیز پیدا می‌شود.

وی تاکید کرد: مطهرون یعنی آنهایی که جان طاهر و روح طاهر و سنخیت با خدای تبارک و تعالی دارند مزه اینها را می‌چشند. عبادت فاصله‌ها را برمی‌دارد و ما را به او نزدیک می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به فرمایش امیرالمومنین(ع) گفت: قلب حرم خداست و بعد از ماه مبارک رمضان هم مراقب و مواظب این حرم باشید.

وی تاکید کرد: بهترین مردم کسانی است که متقاضی بندگی باشند. لذا در طول عمرمان از خداوند تبارک و تعالی تقاضای بندگی و عبادت از خدای تبارک و تعالی باشد.

علما ادامه داد: خداوند تبارک و تعالی عبادت و بندگی را غنیمت آدم‌های زیرک قرار داده است.

وی تصریح کرد: برادران و خواهران بالاخره ما به تدریج روبه افول، روبه غروب و رفتن هستیم اما با دست پر حرکت کنیم و برویم و آن دست پر و غنیمت جز با عبادت درست نمی‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار