قاری ممتاز کشور گفت: تلاوت در محضر مقام معظم رهبری به دلیل آگاهی ایشان از مبانی تلاوت و تجوید بسیار دشوار است.
کد خبر: ۴۴۸۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴ 25 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم، وحید نظریان  با اشاره به اجرای تلاوتش در محضر مقام معظم رهبری در محفل انس با قرآن طلیعه ماه رمضان در تاریخ ششم خرداد ماه اظهار داشت: تلاوت قرآن در محضر رهبر انقلاب یک حس غیرقابل وصف و دلیل آگاهی ایشان از مبانی تلاوت و تجوید بسیار دشوار است.

قاری ممتاز کشوری با بیان اینکه مقام معظم رهبری تلاوت بنده را بی‌نظیر، استادانه و کاملا منطبق با معنا عنوان کردند و گفت: رهبر انقلاب فرمودند تأکید ما هم روی همین است که قاری آیات را مطابق با معنا بخواند و صوت را طبق معانی بالا و پایین کند.

نظریان با اشاره به اینکه در محضر رهبر انقلاب به ایشان گفتم که در کرمانشاه یک جلسه تخصصی قرآن دارم عنوان کرد: در این جلسه تخصصی همین مبانی تلاوت‌های معنامحور و تأثیرگذار را با محوریت سبک استاد مصطفی اسماعیل در دستور  کار قرار داده‌ام.

وی با بیان اینکه موضوع تحقق سبک زندگی قرآنی یک مسئله ریشه‌ای و فرهنگی است بیان کرد: خوشبختانه ما در یک کشور شیعه و قرآنی زندگی می‌کنیم کشوری که رهبرش خودش قرآنی است.

قاری ممتاز کشور منبع اصلی و نخستین نهاد تأثیرگذار در تحقق سبک زندگی قرآنی را خانواده دانست و اظهار کرد: اگر خانواده‌ها در امر تحقق سبک زندگی قرآنی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند به طور قطع این سبک در بین فرزندان رواج و بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در صورتی که والدین فضای قرآنی را در منزل فراهم کنند کل فضای خانه تحت این فضای قرآنی قرار می‌گیرد گفت: محیط خانوادگی ما از همان دوران کودکی یک فضای قرآنی بود و پدر بنده در منزل اهتمام جدی به گوش دادن و تلاوت قرآن داشت و این باعث جذب بنده و برادر بزرگترم به امر تلاوت شد و همواره رایحه قرآنی بر زندگی ما حاکم بود.

نظریان یکی دیگر از عوامل موفقیت خود را استعداد صوتی در امر تلاوت عنوان کرد و افزود: این استعداد به طبع وقتی که موسیقی در منزل پخش شود به سمت خواندن موسیقی اما از آنجایی که در منزل ما همواره صوت قرآن پخش می‌شد علاقه‌مند به تلاوت قرآن شدم.

وی نقطه قوت جلسات و مسابقات حوزه قرآنی استان را جمع شدن همه افراد بر سر سفره‌های قرآنی دانست و اظهار کرد: اما مشکلات در این زمینه بسیار زیاد است و به خصوص این مشکلات در مسابقات حرفه‌ای ریشه‌ای است.

قاری ممتاز کشور با اشاره به اینکه کار تلاوت قرآن یک هنر است گفت: این هنر از بقیه هنرها بالاتر است زیرا کلام خدا تلاوت می‌شود.

وی با بیان اینکه باید به شکل حرفه‌ای به بحث تلاوت قرآن نگاه شود نه سلیقه‌ای بیان کرد: در صورتی که داوران مسابقات دارای سلایق متفاوتی باشند مشکلاتی پیش می‌آید زیرا کار هنر در مسابقه نمی‌گنجد و ما نمی‌توانیم در بین 10 قاری برتر نمره‌بندی داشته باشیم زیرا هر کدام نقاط قوت و طرفداران خاص خود را دارد.

نظریان با اشاره به اینکه در کار هنری باید هنرمند دستش آزاد باشد عنوان کرد: هنرمند در عین رعایت یک سری چارچوب‌ها و خطوط قرمزی اما نباید در محدودیت و منگنه قرار بگیرد زیرا استعداد و هنرش هیچگاه آشکار نمی‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار