یک کارشناس تغذیه با بیان اینکه ماه مبارک رمضان تمرین ترک برخی عادت‌های غذایی نامناسب و اصلاح شیوه تغذیه افراد است، توصیه کرد: افراد پس از ماه مبارک رمضان همچنان به عادات‌ غذایی که از این ماه کسب می‌کنند، ادامه دهند.
کد خبر: ۴۴۷۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹ 24 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،مسعود نصیری  با بیان اینکه روزه تمرین سبک زندگی سالم است، گفت: با روزه‌داری سم زدایی مطلوبی از بدن انجام می‌شود و روزه می‌تواند تمرینی برای ترک عادت بد غذایی از جمله آشفته‌خوری و ریزه خوری باشد، بنابراین افراد باید سعی کنند در طول مدت روزه داری این عادات غذایی را به تدریج ترک داده و در موقع افطار نیز از انجام این عادت‌های نامناسب خودداری کنند.

نصیری گفت: اینکه در موعد افطار از هر آنچه که سر سفره از آش و زولبیا و بامیه و شله زرد و سایر مواد خوراکی است استفاده شود، مجددا همان عادت آشفته خوری در فرد باقی می ماند و در نهایت پس از ماه مبارک رمضان شاهد افزایش وزن افراد و بعضا چرب شدن کبد آنها هستیم.

وی افزود: اینکه برخی افراد از کمبود کالری، افتادن فشار و یا قند خون در پی انجام حرکات ورزشی سبک در طول روزه داری واهمه دارند بخشی روانی است و نوعی تلقین است و تنها بخش اندکی از آن جسمی است.

نصیری با تاکید بر ادامه عادات غذایی درست به دست آمده در ماه رمضان پس از اتمام این ماه، گفت: ریزه خوری، پرخوری و آشفته خوری همگی بسیار برای سلامت بدن مضر است و حال که یک ماه افراد ترک این عادات غذایی نامناسب را تمرین می کنند بهتر است که پس از ماه مبارک رمضان آن را جهت حفظ سلامت خود ادامه دهند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار