رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه در کشور ما گاهی وزارتخانه‌ها را بخاطر آدم‌ها تغییر می‌دهند، گفت: با تفکیک وزارتخانه‌ها دوباره دو، سه سال سرگرم می‌شویم و هیچ دردی از مشکلات کشور دوا نمی‌شود.
کد خبر: ۴۴۷۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹ 24 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،عبدالرضا مصری ، با اشاره به مباحثی که در خصوص تفکیک چند وزارتخانه مطرح است، اظهار کرد: نه ادغامی که روز اول در برخی از 
وزارتخانه‌ها صورت گرفت درست و کارشناسی بود و نه تفکیکی که امروز از آن صحبت می‌شود مشکل‌گشا است.

وی ادامه داد: مشکل ما ساختار موجود دستگاه‌ها نیست، بلکه محتوا و شیوه عملکرد است که متاسفانه رفع مشکلات محتوا را رها کرده ایم و فقط به فکر تغییر ساختاریم.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی معتقد است، ناکارآمدی دستگاه‌ها ربطی به ساختار موجود ندارد، بلکه عمدتا ناشی از تصدی‌گری زیاد دولت و دخالت آن در همه امور مردم و از سوی دیگر بی توجهی به بخش خصوصی است و تا زمانی که این مشکلات اصلاح نشود، تغییر ساختار بی‌فایده است.

مصری افزود: روی دیگر سکه این است که متاسفانه در کشور ما وزارتخانه‌ها را برای آدم‌ها تغییر می‌دهند، یعنی یک زمان فکر می‌کنند مدیریت یک حوزه برای یک فرد کم است و چند وزارت را ادغام می‌کنند تا قلمرو بیشتری داشته باشد و یک زمان فرد دیگری می‌آید و می‌بینند مسئولیتی که به وی واگذار شده زیاد است و تصمیم می‌گیرند گوشه‌ای از یک وزارت را تفکیک کنند.

وی از پیامدهای منفی ادغام وزارت‌خانه‌ها در شرایط کنونی یاد کرد و افزود: این کار دوباره هزینه‌ها میلیاردی را ایجاد می‌کند. هزینه ساختمان، جدا کردن نیروها و ... .

به گفته این نماینده مجلس، دوباره دستگاه‌‎ها دو، سه سال با این تفکیک سرگرم می‌شوند  و بعد فردی دیگری می‌آید و چون حوصله حل کردن مشکلات محتوایی را ندارد، دوباره وزارتخانه‌ها را ادغام می‌کند.

مصری با بیان اینکه معمولا در برابر هر تغییری مقاومت وجود دارد، یادآوری کرد: تا وقتی که دستگاه‌ها دوباره خود را با این تفکیک وفق بدهند، زمان زیادی نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: تفکیک وزارتخانه‌ها مثل این است که آتشی که تازه به مرحله خاکستر شدن رسیده را دوباره شعله‌ور کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تاکید کرد: ادغام وزارتخانه‌ها تا زمانی که به فکر اصلاح محتوا نباشیم هیچ مشکلی را در کشور حل نمی‌کند و فقط هزینه اضافه دارد و جنبه مثبتی در آن نمی‌بینم. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار