معاون وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد:
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت:میزان عملکرد مزارع کلزای استان کرمانشاه با بهترین مزارع کلزای اروپا برابری می‌کند.
کد خبر: ۴۴۷۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴ 24 June 2017
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک، عبدالمهدی بخشنده در حاشیه مراسم کیل‌گیری مزارع کلزای شهرستان کرمانشاه که امروز برگزار شد، در جمع خبرنگاران  افزود: تاکنون میزان تولید کلزای کشور از مرز 140 هزار تن گذشته که بیش از 75 درصد بهای این محصول به کلزاکاران پرداخت شده است.
 
وی خاطر نشان کرد: درسال گذشته 64 هزار تن کلزا در کشور تولید شد که پیش‌بینی می‌شود امسال این رقم به 200 هزار تن نزدیک شود.

بخشنده اظهار داشت: یکی از زراعت‌هایی که وابستگی بیشتری به واردات در آن داریم به زراعت دانه‌های روغنی مثل کلزا مربوط می‌شود وتوسعه کشت کلزا را به عنوان یکی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در کشور در برنامه داریم.

وی تصریح کرد: در اختیار نهادن بذر به ویژه بذر هیبرید به صورت یارانه‌ای، پرداخت تسهیلات مورد نیاز کشت به کشاورزان از سوی بانک کشاورزی، پرداخت یارانه 50 درصدی برای خرید بذرکار و تامین به موقع سم، کود و نهاده های مورد نیاز کشاورزان از برنامه های حمایتی توسعه کشت کلزا در کشور است.

بخشنده اظهار داشت: استان کرمانشاه در بحث کشت کلزا  در کشور پیشگام بوده ودر سال گذشته حدود هزار هکتار از مزارع استان  زیر کشت کلزا رفته بود که این میزان در سال زراعی جاری به حدود 4500 هکتار رسیده است که امیدواریم سال زراعی آینده سطح زیر کشت کلزا در استان کرمانشاه به 15 هزار هکتار برسد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار