مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه گفت:در سال گذشته ثبت اسناد استان۴۱ میلیاردتومان از مطالبات و معوقه بانکها را وصول کرده است که ۲۴ میلیارد تومان مربوط به مطالبات بانک های دولتی و ۱۷ میلیارد تومان مربوط به مطالبات بانک های خصوصی است.
کد خبر: ۴۴۷۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸ 24 June 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک، نشست خبری مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه در سالن جلسات این اداره کل بر گزار شد ومحمد ناصر دالوندی،  مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه اظهار داشت: در استان کرمانشاه ۱۶واحد ثبتی و ۲۶۵ دفتر ثبت ازدواج و طلاق خدمات ثبتی را به عهده دارند.

وی خاطر نشان کرد: اجرای طرح نقشه برداری شمیم(شبکه مدیریت یک پارچه) برای اجرای قانون جامع و حد نگار در استان اجرا شده است.

دالوندی تصریح کرد: در ۱۲ ماه گذشته حدد ۴۱ هزار سند مالکیت اعم از زمین، خانه، باغ و... و۴۱۰ هزار سایر عقود معاملات اعم از سرقفلی، تعهد، قرارداد و... در دفاتر ثبت اسناد استان به ثبت رسیده است.
 
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه اظهار داشت:بیش از ۹۰ سال از عمر دفاتر سنتی استان می گذشت، و قوانین آن بالغ بر ۱۰۰ سال گذشته تصویب شده بود که در سال ۹۵، این دفاتر با هدف تسریع در امر و صحت معاملات جمع آوری شد.

دالوندی افزود: از دیگر اهداف جمع‌آوری این دفاترجلوگیری از جعل و سایر خطاهای انسانی در اسنادبود که دفاتر سنتی برداشته شد و امروز اسناد به صورت الکترونیکی ثبت می شود.

وی افزود: سیستم رایانه ای مانع از تخلفات وجرائم مالی می شود.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه تاکید کرد: مالکین املاک که ثبت قدیمی سنتی داشته اندباید با  مراجعه به دفاتر ثبت اسناد محل سکونت نسبت به الکترونیکی کردن اسناد خود  اقدام نمایند.

به گفته این مسئول :یک هزار و ۴۱۵ فعالیت ثبت شرکتها در سال گذشته صورت گرفته که پنج هزار و ۱۱۹ تغیرات شرکتها در خصوص تعویض مدیر، مسائل حقوقی و غیره به ثبت رسیده است.

دالوندی در پایان گفت:اگر افراد بخواهند شرکتی را ثبت کنند، ملزم به ثبت آدرس خود و مدارک مورد نیاز خود در پرتال ثبت شرکتها هستند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار