معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت خبر داد:
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت گفت:میانگین عملکرد کلزا بین دو تا دو و نیم تن در هکتار است،و پیش بینی می شود مزارع کلزای شاخص استان کرمانشاه بالای شش تن در هکتار تولید داشته باشند.
کد خبر: ۴۴۷۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴ 24 June 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک، عباس کشاورز در مراسم کیل‌گیری مزارع شاخص کلزای شهرستان کرمانشاه که امروز با حضور مسئولین وزارت جهاد کشاورزی انجام شد، افزود: کرمانشاه یکی از استان‌های پیشرو در کشت کلزا است و بر اساس بازدیدها صورت گرفته  از مزارع کلزای این استان، پیش بینی می‌کنم امسال در مزارع کلزای رکورد تولید کلزا شکسته شود.

وی خاطرنشان کرد:کشت کلزا برای پایداری کشاورزی حائز اهمیت است و کاهش هزینه ها با کنترل علف‌های هرز، تغذیه و غنی سازی خاک و... از مزایای کشت کلزا است.
 
خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه  ابرازن داشت:سال زراعی گذشته سطح برداشت کلزا در این استان هزار هکتار بوده که امسال سطح برداشت کلزا به 4043 هکتار رسیده است .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اظهار داشت: پیش بینی می‌شود مزارع نمونه کرمانشاه یکی از بهترین مزارع کلزای کشور و رکورددار تولید در واحد سطح باشدو پیش بینی می شود حداقل میزان عملکرد در واحد سطح این مزارع شش تن در هکتار باشد.

وی تصریح کرد: عملکرد بالا، ریشه دهی مناسب و محکم بودن غلاف از مزایای کشت ارقام هیبرید کلزا در مزارع استان کرمانشاه است.

بر اساس پیش بینی ها، مزارع کلزای روستای قاقلستان دهستان میاندربند شهرستان کرمانشاه رکورد عملکرد در واحد سطح را در کشور بشکند، اما کلزای این مزارع به دلیل بالا بودن سطح رطوبت امروز قابل برداشت نبود و قرار شد اواخر همین هفته مراسم کیل گیری از این مزارع با حضور مسئولین کشوری برگزار شود.

در پایان مزارع کلزای روستای تپه افشار دهستان میاندربند مورد بازدید قرار گرفت و کار برداشت کلزا در سطح یک هکتار برای تعیین رکورد انجام گرفت.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار