کارشناس مسوول بهداشت مواد غذایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: میزان نمک در نان مصرفی باید کمتر از یک درصد باشد که این دستگاه شوری سنج میزان نمک مصرفی در پخت نان را مشخص کرده و اگر از این حد بالاتر باشد از نظر ما آن نان بی کیفیت است.
کد خبر: ۴۴۵۸۶۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹ 21 June 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، امروز علیرضا اجرایی آسماندولی در جمع اصحاب رسانه درسالن جلسات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، با بیان اینکه دستگاه  "TMP"اولین بار توسط کارشناسان بهداشت به عنوان پارامترهای بحرانی  در قنادیها و رستورانها بکار گرفته اند، اظهارداشت: این دستگاه در اندازه گیری ترکیبات قطبی روغن استفاده می شود.

وی خاطر نشان کرد: وی خکارشناسان بهداشت از طریق دستگاه الکترونیکی "TMP" بار میکروبی سطوح  و دمای روغن را درزمان پخت وپز از طریق دماسنج  های لیزری و میکروبی در کارگاههای پخت شیرینی جات قنادی ها اندازه می گیرند.

 وی تصریح کرد: کیفیت حداکثر روغن مطلوب در زمان پخت 25 درجه سانتی گراد است که اگر دستگاه زیر 25 درجه سانتی گراد را نشان دهد،آن روغن قابلیت استفاده را در پخت دارد همچنین سنجش بار آلودگی و میکروبی سطوح  را در محیط نشان داده که بار آلودگی در سطوح محیط در رنج0 تا 10 مطلوب بوده که اگر بیشتر از رنج 30 شود بهداشت آن محیط دارای مشکل و شستشو باید در دستور کار قرار گیرد.
  

اجرایی در ادامه به "  "PH h"اشاره و خاطرنشان کرد:  سلامتی ماده ی غذایی و فراوری آن در محیط سنجیده می شود که امسال با استفاده از دستگاه" TMP"در تشخیص موارد غیر مجاز در واحدهای تولیدی و کارگاههای پخت شیرینی از جمله زولبیا و بامیه میزان تخلفات کمتر شده چراکه قبل از فرا رسیدن ماه رمضان با صنف قنادان جلسات آموزشی را تشکیل و شرایط پخت زولبیاوبامیه را برای آنان تشریح کرده ایم.

وی با اشاره به دستفروشان در تهیه و توزیع موا غذایی، گفت: این صنف نیاز به ساماندهی داردو در مواردی که شکایتی به ما اعلام شده، کارشناسان بهداشت آنرا پیگیری و در این زمینه ورود کرده اند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار