رییس کل دادگستری استان گفت: آمار طلاق های صورت گرفته در سال 1394 در سطح استان 5242 مورد بوده که در سال 1395 به 5126 مورد رسیده و از ابتدای سال تاکنون 777 مورد طلاق را در سطح استان ثبت شده است.
کد خبر: ۴۴۵۸۵۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴ 21 June 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک، دکتر محمدرضا عدالتخواه، در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه که در سالن جلسات دادگستری کل استان برگزار شد، اظهارکرد: بعد از حوادث تروریستی تهران، قلب همه ما از انتقام مقتدرانه سپاه از داعشیان حرامی شاد شد. و زمانیکه از کرمانشاه با دقت هرچه تمام مقرآنها در دیرالزور سوریه نشان گرفته می شود، بدون آنکه حتی یک نفر از مردم عادی کشته شود اینها همه نشان از اقتدار و توان نظامی ایران دارد. 

وی خاطر نشان کرد: عملیات موشکی که از کرمانشاه صورت گرفت موجب غرور ملی و حتی تحسین دشمنان نظام شد و برای تمامی بدخواهان این آب و خاک مقدس درس عبرتی شد.

عدالتخواه تاکید کرد: به کسانیکه از تروریست هواداری و کمک می کنند تحت هر شرایطی افساد فی الارض هستند و حکم یک مفسد فی الارض هم برای همه مشخص و مشهود است.

 رییس دستگاه قضایی استان ابراز داشت: ملاک وقوع جرایم در استان ورودی پرونده به دستگاه قضایی است که آمارهای ارایه شده  نشانگر سیر کاهشی جرایم در سطح استان استو در طول سال 1393 کل پرونده های ثبت شده ی ورودی به دادسراهای استان 117 هزار فقره پرونده بود که این آمار در سال 1394 به 98 هزار و در سال گذشته به 92 هزار فقره پرونده کاهش یافته است. 

ایشان اظهار داشت: در بحث اطاله دادرسی، میانگین رسیدگی به پرونده ها به کمتر از سه ماه رسیده است و از مردم درخواست داریم که به منظور کاهش همین اطاله دادرسی از هم اکنون بدون در نظر گرفتن اینکه پرونده ای در دستگاه قضایی دارند، یا نه نسبت به دریافت کد شناسایی خود در سامانه الکترونیکی دفاتر قضایی اقدام کنند و در واقع این کد همچون یک کد ملی برای هر فرد جهت انجام هرگونه کاری در دستگاه قضایی می ماند. 

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه تصر:یح کرد:  40 درصد از ابلاغات دستگاه قضایی استان از طریق سامانه الکترونیکی انجام می شود و 60 درصد مابقی نیز مربوط به پرونده های گذشته است. 

عدالتخواه  تاکید کرد:اگر جامعه ما قرآنی باشد وضعیت موجودی پرونده های دادگستری های کشور اینگونه نیست. عمده پرونده های دستگاه قضایی مربوط به بدعهدی مردم است و اگر در سطح جامعه ما فقط به این یک آیه از قرآن کریم عمل شود، به جرات می توان گفت که 80 درصد پرونده های ورودی به دستگاه قضایی از بین خواهد رفت. 

وی در ادامه به آخرین وضعیت پرونده «گلیم و گبه» اشاره کرد و افزود: در سال گذشته یک مفسده اقتصادی در استان دستگیر شدکه بسیاری از خانواده های این شهر را به خاک سیاه نشاند و اگر دستگاه قضایی با آن مقابله نمی کرد، اکنون  هزاران نفر از مردم این استان سرمایه هایشان به تاراج رفته بود. 

عدالتخواه اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت این پرونده به اینگونه است که اموال متهم پرونده توقیف شده و تاکنون نیز بخشی از این اموال به فروش رفته و بخشی دیگر در حال فروش است. 

رییس دستگاه قستان افزود:آیت الله رییسی تولیت آستان قدس رضوی  باید تشکر ویژه داشته باشم، چراکه در جریان سفر انتخاباتی شان به این استان، نامه ای از شرح وضعیت این پرونده به ایشان دادیم و ذکر کردیم که مدیر این مکتب بخشی از فرش های متعلق به آستان قدس رضوی را در یکی از فروشگاه های تهران خریداری کرده و با مساعدت ایشان، آن بخش از فرشهای خریداری شده از فروشگاه آستان قدس رضوی، پس گرفته شد و در این بین رقمی در حدود دو میلیارد تومان به دادگستری استان در حال برگشت دادن است. 

عدالتخواه تاکید کرد: شبانه روز درحال تلاش هستیم که بتوانیم اموال این پرونده را به فروش برسانیم، و بخشی از اسب های خریداری شده این پرونده درحال زاد و ولد هستند و به اعتقاد کارشناسان باید بعد از زاد و ولد آنها را فروخت و مدیر این مکتب، کویری خشک و بی آب و علف را در نیشابور به قیمتی گزاف خریداری کرده  که هیچ کسی طلب خریداری آن نیست. 

عدالتخواه خاطرنشان کرد: در روزهای اولی که این متهم را دستگیر کرده بودیم، سپرده گذاران تظاهرات می کردند که وقتی ما شاکی نیستیم چرا او را بازداشت کرده اید و در ادامه بازهم به ما معترض شدند که چرا زودتر او را بازداشت نکرده ایدو تاکنون یک ریال به یک نفر از طلبکاران این پرونده پرداخت نشده است، وتا زمانی که تمام پولها تجمیع نشود و اموال بفروش نرسد، نمی توانیم توزیع پولی داشته باشیم. 

به گفته این مسئول: این شخص ماهی 30 میلیارد تومان از مردم پول دریافت می کرد و تنها ماهی 10 میلیارد تومان تحت عنوان سود به آنها پرداخت می کرد و از این طریق صرفا به دنبال جلب اعتماد عمومی مردم بود. 

عدالتخواه در خصوص چگونگی محاکمه متهم این پرونده بیان کرد: محاکمه متهم این پرونده کار ساده ای نیست و از آنجایی که در جلسات محاکمه این پرونده نمی توان همه شکات را به حضور دادگاه پذیرفت بنابراین با همکاری کانون وکلای دادگستری استان و مرکز مشاوران حقوقی قوه قضاییه در استان اقدام به ورود وکلای معاضدتی برای این پرونده کرده ایم و برای هر 200 تا 300 شاکی پرونده، یک وکیل معاضدتی می گذاریم که به عنوان نماینده شاکیان در جلسه دادگاه حضور یابند. 

وی خاطرنشان کرد: در این راستا کانون وکلا دادگستری استان 31 نفر وکیل به عنوان وکلای معاضدتی و همچنین مرکز مشاوران قوه قضاییه استان نیز 39 وکیل به عنوان معاضدتی به دادگستری معرفی کرده اند که جمع آنها 70 نفر شده است و لذ ما نیز بر اساس حروف الفبا شاکیان را میان این وکلای معاضدتی تقسیم می کنیم که بتوانیم جلسات محاکمه را آغاز کنیم. 

عدالتخواه اظهار داشت: سیکل عادی رسیدگی به چنین پرونده هایی در سطح کشور حدود ۸ تا ۱۰ سال است و لذا نباید انتظار داشت که در مدت زمان کوتاهی این پرونده حل و فصل شود.  

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: در زمینه اجرای مجازاتهای جایگزین حبس نیز رتبه اول کشور را داریم، چراکه تاکنون 145 هزار ساعت حکم مجازات جایگزین حبس اعلام کرده ایم و این احکام که از نوع خدمات عمومی رایگان است، درحال اجرا می باشد و اگر این موارد اجرا نمی شد، بایت آنها 600 نفر زندانی می شدند. 

وی خاطرنشان کرد: در امر صلح و سازش پرونده های قتل نیز با راه اندازی ستاد تالیف القلوب تاکنون 55 قتل را به سازش کشانده ایم و 100 فقره دیگر در دست مذاکره برای رسیدن به صلح و سازش است.  


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار