دکتر سعید منتظرالمهدی معاون اجتماعی ناجا
کد خبر: ۴۴۵۷۶۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱ 21 June 2017
ازدیرباز تا دیروز هرگاه استعمارگران و دشمنان ایران اندیشه و نقشه شوم و شیطانی فروکاستن از اراده و اتحاد و انسجام و روحیه دشمن ستیزی مردم این دیار کهن و پایا و پویا را در سر می پروراندند، بی‌شک هیچ نقشه و طرح و راهبردی را سودمندتر و پر اثرتر از "ملکوک ساختن سیمای پرفروغ اقوام پر قدمت" این سرزمین دلیرپرور نمی یافتند.

تا دیروز هرگاه استعمارگران و دشمنان  ایران  اندیشه و نقشه شوم و شیطانی  فروکاستن از اراده و اتحاد وانسجام  و روحیه دشمن ستیزی مردم این دیار کهن و پایا و پویا  را در سر می پروراندند، بی شک هیچ نقشه و طرح و راهبردی را سودمندتر و پراثرتر از "ملکوک ساختن سیمای پرفروغ اقوام پرقدمت" این سرزمین دلیرپرور نمی یافتند.از همین روی، آنان با بهره جستن از زرادخانه جنگ روانی اهریمنی خویش و با بزرگ نمایی و برجسته سازی مصادیق انگشت شمار و آن هم اغلب کذب، صفات و ویژگی های منفی دروغین فراوانی را به این قوم و آن قوم منتسب می کردند و از آن طریق  از یک سو نگاه و نظر دیگر اقوام را نسبت به آنان دستخوش بدگمانی و سوظن و آشوبناکی می ساختند و از دیگر سو آن چنان ذهن اقوام غیرتمند کشور را درگیر هم می ساختند که حتی به تاراج رفتن منابع خود را توسط آن استعمار گران، فهم نمی کردند.

با تامل در تاریخ یک سده منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی کشورمان و تاریخ معاصر کشورهای کثیرالاقوام پیرامونمان می توانیم انبوه شواهد در تایید این مدعا فهرست نماییم.

تلاش برای لکه دارساختن سیمای اصیل و پر ابهت اقوام ایرانی و نشاندن رنگ پژمردگی و کدورت بر رخساره  با صلابت اقوام  کشورمان ایران، امروزه روز به گونه و لون خباثت آمیز دیگری از سوی دشمنان ریز و درشت این ملت چهره می نماید.

داعش و حامیانش، از جمله نقش آفرینان جدید این نقشه شوم و شیطانی هستند. چه، آنان چندی است که به خوبی  دریافته اند فروکاستن از احساس امنیت بی بدیل  ملتی که رشک و حیرت همگان را برانگیخته است، جز با رخنه در "اتحاد ملی" و خدشه در "روح جمعی" آنان میسور نمی گردد؛ سازوکار اصلی این رخنه نیز چیزی نیست جز ایجاد بدگمانی ملی نسبت به این قوم با فرهنگ کشور یا آن قوم دلاور سرزمینمان؛ مراقب باشیم که در دام این توطئه شوم و خزنده فرو نشویم.

الغرض! گروه اهریمنی و تروریستی در تلاش مذبوحانه اخیر خود در تهران، علاوه بر آماج قرار دادن امنیت عمومی همه ایرانیان بی‌باک، ایجاد انشقاق قومی و فروکاستن از  انسجام میان قومی را نیز در شمار اهداف پلید خویش قرار داده است و شگفت آن جاست که در این  میان در پی ایجاد بدگمانی نسبت به  قومی برآمده است که پیشینه آن در حراست  از امنیت ملی و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و دوست داشتن ایران  و حماسه آفرینی میهنی، به درخشندگی خورشید تابان است.

یکی از آن اقوام، قوم سلحشور کرد است. این قوم همانند دیگر اقوام دلیر این سرزمین حماسه و مردانگی،هر گاه کشور یا گوشه‌ای از آن، در معرض تهدید اجانب قرار گرفته است، در دفاع جانانه از آن نه تنها  لختی درنگ نورزیده است، بلکه جان خود را برکف گرفته و "پیشمرگ" کل مردم کشور گشته است. به همین سبب است که نام درخشان هزاران پیشمرگ شهید کرد در دفاع از کشور در دوران دفاع مقدس و نیز در مقابله با عناصر ضدانقلاب در سالیان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در همواره تاریخ همچون ستاره‌ای درخشان بر بام بلند این دیار خواهد درخشید.

به اذعان دوست و دشمن، مردمان کرد در چند سال اخیر در شمار "سرسخت‌ترین" دشمنان داعش جای گرفته‌اند. آنان در موصل،کرکوک و خانقین و کوبانی و ده‌ها شهر و روستای دیگر آن چنان درسی به داعشی‌های دیو صفت داده‌اند که نه تنها هرگز آن را فراموش نخواهند کرد، بلکه همچون زخمی عمیق در همواره حیات خبیثه خود از درد  آن رهایی نخواهند یافت. از همین رو، هرگز نمی‌بایست ددمنشی تعدادی انگشت شمار مزدور خرفت را به حساب آنان نوشت.

و سرانجام یادمان باشد که رهبر فرزانه انقلاب با شناخت دقیق و عمیقی که از قوم کرد داشته‌اند،  مردم آن دیار را "انسان های فرهنگی" و استان کردستان را "استان فرهنگی" نام نهاده‌اند. این اسم گذاری با مسما از آن رو بوده است که کردها در ذات و اندیشه خویش جز به امنیت و آرامش و صلح برای همه ایرانیان نمی اندیشند  و همواره از  سلاح فرهنگ و فهمیدگی و هنر و دانایی بهره می‌جویند تا ایرانمان سربلند و امن بماند و آن گاه که وقت ضرورت رسد جان خود را نیز فدا می‌کنند تا گزندی به این مرز و بوم و مردمانش وارد نشود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار