مرکز خدمات روانشناسی آرامش معاونت اجتماعی پلیس کرمانشاه
کد خبر: ۴۴۲۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳ 17 June 2017
اولین گام برای حل مشکلات زناشویی این است که فراموش نکنید تنها نیستید و بسیاری از زوج ها با این مشکلات که می تواند عوامل زیادی داشته باشد، دست و پنجه نرم می کنند. 

رویارویی با مشکلات ازدواج می تواند بسیار رنج آور باشد به خصوص زمانی که می خواهید به هر قیمت ممکن زندگی زناشویی خود را حفظ کنید. اگر نگاهی واقع بینانه به مشکلات ازدواج خود نیاندازید با لحظات ناگواری مواجه خواهید شد. برای انجام این کار باید احساسات خود را کنترل کنید که حقیقتا کار دشواری است.

به مشکلات زیر توجه کنید:

▪️ ارضا نشدن از لحاظ عاطفی: این مساله اهمیت زیادی دارد و زوج ها باید برای بهبود رابطه عاطفی خود تلاش کنند.

▪️ از کوره در رفتن: شما باید یاد بگیرید که با یکدیگر تعامل کنید و این کار در صورت عصبانیت هر کدام از طرفین امکانپذیر نیست.


▪️ خودخواهی: هر زمان که به خودتان فکر می کنیدهمسر خود را از یاد نبرید.

▪️ بی صداقتی: این مساله بسیار مهم است، اگر شما با همسرتان کاملا روراست نباشید ازدواج شما محکوم به شکست خواهد شد و یا لااقل ازدواج شادی نخواهید داشت.

▪️ شوخی کردن بیش از حد: مردها بیشتر از زنان با این مشکل مواجه هستند. در صورتی که حقیقتی در این شوخی ها نهفته باشد و یا مشکلات دیگری نیز مشاهده شود، شما راهی طولانی برای حل آن در پیش خواهید داشت.

▪️ بی احترامی به همسر: این مشکل می تواند عوامل زیادی داشته باشد و شما باید به دنبال ریشه ها باشید. اگر از احترام لازم برخوردار نیستید باید هرچه زودتر برای حل این معضل اقدام کنید.

▪️ بی توجهی به همسر: مردان معمولا در این زمینه مقصرند ولی جنس لطیف نیز می تواند چنین مشکلی داشته باشد. گوش دادن به معنای اطاعت کردن نیست بلکه به مفهوم درک علایق همسرتان و در پیش گرفتن رفتاری درست می باشد.

بدیهی است مسائل دیگری نیز وجود دارد که می توان آنها را «مشکلات زناشویی» نامید و در ازدواج های مختلف متفاوت است.

اگر مشکلی آن قدر جدی باشد که طلاق را اجتناب ناپذیر کند چه خواهید کرد؟ در ابتدا باید مسائل را به دقت بررسی کنید و درنظر بگیرید که آیا تنها شما از این مشکل رنج می برید یا همسرتان نیز در این احساس با شما شریک است.

اگر شما تنها کسی هستید که رنج می برید باید مقصر را پیدا کنید. در صورتی که شما مقصرید از یک مشاور کمک بخواهید و قبل از فکر کردن به طلاق برای حل مشکل تلاش کنید.
اگر حقیقتا اعتقاد دارید که همسرتان مقصر است باید به ریشه یابی قضیه بپردازید. شما باید منطقی باشید و از پیش داوری خودداری کنید.

گام بعدی این است که در مورد مشکلات خود با همسرتان حرف بزنید و با او به مذاکره سازنده بپردازید. اگر نتوانستید به نتیجه برسید از یک میانجی یا مشاور کمک بگیرید.
بدون تردید هیچکس به جز خود شما نمی تواند در این مورد تصمیم بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار