مدیر طرح مطالعات آمایش کرمانشاه گفت: استان در بهره وری و نیروی کاردر منطقه زاگرس وضعیت نا خوشایندی ندارد و‌ رشدمتوسط آن در این منطقه در جایگاه چهارم بوده که در نرخ اشتغال بین مناطق کشور، منطقه زاگرس در رتبه ی آخر و‌کرمانشاه نیز در این منطقه رتبه آخر را به خوداختصاص داده است.
کد خبر: ۴۴۲۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ 17 June 2017
به گزارش خبرنگارخبرگزاری تابناک از کرمانشاه، پیش از ظهر امروز دکتر جمال فتح اللهی در جلسه شو کشور ای برنامه ریزی و بودجه با حضور برخی ازمدیران بلند پایه سازمان برنامه و بودجه، مدیران و معاونان دستگاههای اجرایی در محل آمفی تئاتر شماره ۲ سازمان برنامه و بودجه کرمانشاه، اظهارداشت: استان های مختلف به شیوه های گوناگون وارد مطالعه در عرصه ی طرح آمایش شده اند وطرح آمایش در سال ۸۵ دراستان  کرمانشاه طی عقد قرارداد با دانشگاه تربیت مدرس شروع ومطالعات آن در قالب ۹ گروه در سال ۹۳ شکل گرفت.


وی خاطر نشان کرد:درتهیه گزارش مطالعات بالغ بر ۹۸ نفر از افراد بومی بکار گرفته شده اند، که ۴۲۰ تن از عضو هیئت های علمی دانشگاه و ۳ هزارو ۵۰۰ نفر از دانشجویان دوره ی تحصیلات تکمیلی نقش موثری در هدایت ظرفیت های استان داشته اند.

وی با اشاره به اینکه در این راستا ۷ هزار صفحه گزارش درقالب ۳۲ جزوه تهیه شده است، خاطرنشان کرد:  طی سه سال گذشته ۵۰۰ میلیون تومان در راستای اجرای طرح آمایش،  هزینه شده است، که  استان کرمانشاه به عنوان جزیی از منطقه ی زاگرس در بین مناطق ۹ گانه کشور در شرح خدمات دارای رتبه هفتم است.

مدیر طرح مطالعات آمایش کرمانشاه در ادامه به بالا بودن نرخ تورم منطقه زاگرس نسبت به سایر مناطق اشاره کردو گفت: کرمانشاه در منطقه زاگرس بالا ترین نرخ تورم را داشته است.

فتح اللهی در ادامه افزود: 

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه سهم بازارداخلی منطقه زاگرس ۷ درصد است، عنوان کرد: سهم استان کرمانشاه دراین بازار ۲/۵ درصداست که این میزان متناسب با سهم جمعیت نیست، ودر سهم بازار خارجی به نسبت جمعیت رتبه هفتم را دارد.

فتح اللهی به شاخص تخصصی شدن شهرستان ها در بین استان کرمانشاه، اشاره کرد و اظهارداشت: شهرستان دالاهو دربین شهرستان های استان بالاترین شاخص تخصصی شدن  را بدلیل فعالیت های کشاورزی دارد که سایر شهرستان های دیگر در حوزه های بهداشتی و پزشکی نیز در جایگاه مناسبی قرار گرفته اند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار