معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري گفت: چنانچه فضاي كار و توليد براي جوانان كرمانشاهي فراهم باشد اين عزيزان خلاقيت و ابتكار خود را نشان خواهند داد و همگان بايد بدانند كه جوان كرمانشاهي باهوش، توانمند و متخصص است.
کد خبر: ۴۴۱۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸ 15 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از وابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس رضا رحيمي در  نشستی که با حضور مديركل و معاونين کمیته امداد امام(ره)، بانکها و برخی دستگاه های اجرایی استان  در سالن جلسات استانداري برگزار شد، مديران دستگاه هاي اجرايي و بانك هاي استان را به تلاش بيشتر در جهت توانمندساختن افراد به منظور حركت به سمت توليد و كارآفريني فراخواند و افزود: هنر مديران دستگاه ها و بانك هاي استان بايد اين باشد كه افراد جامعه را به سمت توانمند ساختن با توجه به توانمندي هاي ويژه آنان سوق دهند.

وي با ابراز اميدواري جهت بهره گيري از فيوضات معنوي شب هاي قدر و ايام شهادت حضرت علي (ع) خاطرنشان ساخت: ما افتخار مي كنيم پيرو امامي هستيم كه در كمك و  دستگيري از افراد نيازمند يك الگو براي جامعه بشري است و اين موضوع نقطه مشترك تمام مسلمين است و سه مذهب موجود در استان يعني شيعه، سني و اهل حق، امام علي (ع) را به عنوان امام حامي مستمندان مي شناسند.

وي همچنين به فلسفه و اهداف انقلاب در كمك به مستمندان و رفع مشكلات مربوط به اين قشر از جامعه اشاره كرد و اظهار داشت: يكي از اهداف عاليه انقلاب اسلامي كمك به نيازمندان بود و پس از پيروزي انقلاب اسلامي همواره در اين مسير گام هاي ارزنده اي برداشته شده و در همين راستا با تاكيد حضرت امام خميني(ره) كميته امداد پايه گذاري شد.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري با بيان اينكه طي سال هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي علاوه بر كمك به نيازمندان در زمينه توانمند سازي افراد تحت پوشش اقدامات ارزشمندي صورت گرفته، خاطرنشان ساخت: هنر مديران بايد اين باشد كه زمينه توانمند سازي افراد را با شناسايي ويژگي ها آنان فراهم سازند و خوشبختانه طي چند سال گذشته در استان كرمانشاه در اين زمينه برنامه هاي خوبي دنبال شده است.

وي تاكيد كرد: هر فردي در جامعه داراي توانمندي و ظرفيت هاي خاصي است كه بايد با دقت اين ظرفيت ها شناخته شوند و در جهت بالفعل شدن آنها برنامه ريزي هاي لازم صورت گيرد.

مهندس رحيمي، ايجاد شغل و رفع مشكلات مربوط به بيكاري را از اهداف و اولويت هاي كاري بسيار مهم مديران استان  برشمرد و گفت: با توجه به نرخ بالاي بيكاري در استان از همه مسئولين استان انتظار مي رود كه در بحث ايجاد شغل با در نظرفتن توانمندي هاي موجود اهتمام جدي داشته باشند و در اين راستا از هيچ گونه كوششي دريغ نكنند.

وي با اشاره به ظرفيت هاي و قابليت هاي ويژه جوانان كرمانشاهي بيان داشت: هم اكنون پس از گذشت دو ماه از راه انداري آزمايشي ايران خودرو كرمانشاه، با توجه به نوع كار و فعاليت مثال زدني جوانان كرمانشاهي در اين كارخانه، مديران ايران خودرو در تهران خواستار جذب اين افراد در مركز شده اند هر چند ما براي پويايي و رشد اين كارخانه با اين موضوع مخالف هستبم اما چنانچه فضاي كار و توليد براي جوانان كرمانشاهي فراهم باشد اين عزيزان خلاقيت و ابتكار خود را نشان خواهند داد و همگان بايد بدانند كه جوان كرمانشاهي باهوش، توانمند و متخصص است.

 معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري جوانان كرمانشاهي را شايسته بالاترين تلاش ها براي توانمندسازي ويژگي هاي آنها از سوي مديران عنوان كرد و گفت: بدون شك هر گونه اقدامي براي توانمند سازي و شناخت ظرفيت هاي ويژه اين جوانان صورت گيرد داراي اجر دنيوي و اخروي است.

اين مقام ارشد اقتصادي استان در ادامه به ظرفيت هاي منحصر به فرد استان كرمانشاه در ابعاد مختلف اشاره كرد و بيان داشت: استان كرمانشاه داراي ظرفيت هاي منحصر به فردي براي توليد در زمينه هاي كشاورزي، صنعتي، توريسم، تجارت و خدمات است لذا اين استان با اين ويژگي ها شايسته دارا بودن بالاترين نرخ بيكاري نيست.

وي از اداره كار و امور اجتماعي استان خواست با تدوين برنامه هاي راهبردي به دنبال توانمندساختن ظرفيت هاي جوانان به منظور ايجاد شغل و كار در استان باشد.

مهندس رحيمي گفت: همچنين ضروري است كه به ايجاد  شغل هاي پايدار در روستاهاي استان توجه ويژه شود زيرا با اين كار علاوه بر جلوگيري از مهاجرت روستائيان به شهرها، در جهت كمك به توليد نيز اقدام اثربخشي صورت مي گيرد.

وي از مسئولين بانك ها خواست كه روش ها و برنامه هاي خود را به منظور كمك به رونق اقتصادي و ايجاد شغل در استان مورد بازبيني قرار دهند.

وي بيان داشت: آنجه كه حل مشكلات جامعه را به دنبال دارد رسيدگي و توجه به بحث هاي اشتغال توليد، و درآمد مردم است لذا همه بايد توانمندسازي افراد را از مهمترين كارهاي خود بدانيم.

وي در پايان اجراي طرح كارورزي با توجه به شرايط و مزاياي خوب اين طرح را در استان مورد تاكيد قرار داد.

همچنين در اين جلسه مديركل كميته امداد امام (ره) استان كرمانشاه نيز گفت: بر اساس آمار گيري سال گذشته 68 هزار خانوار با جمعيتي بالغ بر 170 هزار نفر تحت پوشش كميته امداد قرار دارند كه در اين زمينه رتبه استان كرمانشاه از نظر مددجويي رتبه 12 كشوري است.

حسين خدرويسي افزود: در سال گذشته موفق شديم كه 75 ميليارد تومان تسهيلات را براي ايجاد شغل به بيش از 4 هزار مدد جو در استان اختصاص دهيم كه خوشبختانه استان كرمانشاه در اين زمينه رتبه اول كشور را به خود اختصاص داد.

وي افزود: سهم تسهيلات استان در سالجاري 80 ميليارد تومان است كه امسال با توجه به مصوبات انجام شده، پرداخت تسهيلات به مددجويان به 20 ميليون تومان و همچنين وام قرض الحسنه براي درمان و ازدواج به خانواده هاي مددجو به 10 ميليون تومان افزايش پيدا خواهد كرد.

در پایان این نشست از مدیران دستگاه های اجرایی و بانکهای استان که به اجرای طرح های اشتغالزایی کمیته امداد استان کمک کرده اند، با اهدا لوح، تقدير به عمل آمد.

 

 




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار