معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه ظرفیت بالایی برای افزایش تولید در بخش های مختلف دارد و با این شرایط شایسته نیست بالاترین نرخ بیکاری را داشته باشیم.
کد خبر: ۴۴۱۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰ 14 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل ازایسنا ، رضا رحیمی در نشستی که با حضور مدیران کمیته امداد امام(ره)، بانکها و برخی دستگاه های اجرایی استان برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت 
امام علی(ع) و بیان اینکه دستگیری از نیازمندان از ویژگیهای امام علی(ع) بوده، اظهار کرد: از افتخارات انقلاب اسلامی ما نیز کمک به مستمندان و محرمین است و از همان ابتدای پیروزی انقلاب نهادها و بنیادهایی به این منظور شکل گرفت.

رحیمی یکی از مهمترین این نهادها را کمیته امداد امام خمینی(ره) دانست و افزود: این نهاد که یادگار بنیانگذار کبیر انقلاب است، علاوه بر کمک به محرومین و نیازمندان، رسالت توانمندسازی افراد تحت پوشش را نیز برعهده دارد.

وی اظهار کرد: کمیته امداد برای توانمندسازی افراد نیازمند و تحت پوشش به همکاری بانکها و دیگر دستگاه های مرتبط نیز نیاز دارد که خوشبختانه سال گذشته بانکهای استان عملکرد قابل قبولی در این زمینه داشتند.

معاون استانداری کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه سالهاست استان کرمانشاه از نرخ بالای بیکاری رنج می برد، گفت: این درحالیست که کرمانشاه در حوزه های مختلف همچون کشاورزی،تجارت خارجی، صنعت، خدمات گردشگری، توریسم پزشکی و ... ظرفیت بالایی دارد و با این شرایط شایسته نیست چنین نرخ بیکاری بالایی داشته باشیم.

رحیمی توسعه طرح های اشتغالزایی کوچک و خوداشتغالی را در کاهش نرخ بیکاری استان موثر دانست و گفت: در کنار طرح های اقتصادی بزرگ، باید به طرح های کوچک نیز نگاه ویژه داشت، زیرا معتقدم از این طریق می توان اشتغال قابل توجهی در استان ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه باید رویکرد و نگاهمان را در استان تغییر دهیم، خواستار همراهی و نقش آفرینی بیشتر بانکها در اقتصاد استان شد و گفت: حدود 90 درصد اقتصاد کشور مبتنی بر بانک است که البته باید این روند اصلاح شود و مطمئنا با تدبیر این دولت در سالهای آتی نظام پولی و مالی کشور وضعیت بهتری خواهد یافت، اما در شرایط فعلی انتظار است بانکها کمک بیشتری به رونق اقتصاد و اشتغال استان داشته باشند.

رحیمی گفت: گاهی مدیران بانکها همکاری خوبی در اجرای طرح ها دارند، اما متاسفانه در زیرمجموعه و در سطح کارشناسان، موانعی ایجاد می شود.

معاون استانداری کرمانشاه بر لزوم توسعه مهارت آموزی در استان نیز تاکید کرد و گفت: کارهای خوبی در مجموعه فنی و حرفه ای استان صورت گرفته، اما باید به سمتی برویم که تمام نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی استان از جوانان ماهر همین استان تامین شود.

رحیمی با بیان اینکه جوانان کرمانشاهی قابلیت های بالایی دارند، گفت: حضور موفق جوانان کرمانشاهی در کارخانه ایران خودرو کرمانشاه موجب تحسین مدیران این مجموعه در کشور شده است و این نمونه کوچکی از توانمندی جوانان این دیار است و باید شرایط را برای بالفعل کردن استعدادهای آنان فراهم کنیم.

وی به طرح کاروری نیز اشاره داشت و گفت: این طرح و حمایت هایی که دولت از کارفرمایان می کند فرصت خوبی برای کمک به استان و ایجاد اشتغال است که باید نهایت استفاده را از آن داشته باشیم.

حسین خدرویسی مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه 170 هزار نفر از جمعیت استان تحت حمایت این نهاد هستند، گفت: بیش از 49 هزار نفر از این افراد مستعد اشتغالند که شناسایی شده اند.

وی گفت: سال گذشته 5457 طرح اشتغالزایی با 75 میلیارد تومان منابع با همکاری بانکها در کمیته امداد استان اجرا شد و بلحاظ جذب منابع رتبه برتر کشور را کسب کردیم.

خدرویسی  افزود: امسال نیز برنامه های متنوعی در بحث اشتغال داریم که اجرای طرح توسعه اشتغال روستایی با تاکید بر مشاغل خرد خانگی از مهمترین آنهاست.

خدرویسی افزود: طی پنج سال گذشته 12 هزار و 500 خانوار تحت پوشش این نهاد با خودکفایی اقتصادی از گردونه حمایتی این نهاد خارج شدند که امسال هم در برنامه داریم سه هزار خانوار به خودکفایی اقتصادی برسند.

در پایان این نشست از مدیران دستگاه های اجرایی و بانکهای استان که به اجرای طرح های اشتغالزایی کمیته امداد استان کمک کرده اند، تقدیر شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار