نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: زکات جزو احکام اولیه اسلام است و باید توجه بیشتری به آن شود.
کد خبر: ۴۳۲۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳ 29 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی امام جمعه استان،حضرت آیت الله "مصطفی علما" در نشست ستاد زکات استان کرمانشاه گفت: زکات واجب الهی است که در قرآن بارها در کنار نماز از آن نام برده شده است و توجه به آن بسیاری از مشکلات کشور را برطرف خواهد کرد.

وی افزود: اگر زکات به طور کامل پرداخت شود هیچ فقیری و در مانده ای در کشور باقی نخواهد ماند و این مدیریت اسلام است که متاسفانه به شکل کامل انجام نمی شود.
وی گفت: همه کسانی که در راه احیای زکات این حکم الهی تلاش می کنند اجر بزرگی نزد خداوند دارند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز گفت: در سال گذشته 114 میلیارد و 870 میلیون ریال زکات در استان کرمانشاه پرداخت شده است.

"حسین خدرویسی" افزود: استان کرمانشاه در بین استانهای کشور در میزان پرداخت زکات در سال گذشته رتبه 7 کشور را بدست آورد.

وی گفت: البته حد انتظار پرداخت زکات در استان بسیار بیشتر از این مبلغ است که انشالله با تبلیغ این امر الهی امسال این رقم پیشرفت بیشتری داشته باشد.

همچنین رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نزدیک به 70 روحانی را برای تبلیغ جهاد بکار گرفته است و در این راه از فعالیت های فرهنگی نظیر چاپ و توزیع نشریه زکات در بین کشاورزان نیز استفاده کرده است.

دکتر "خسرو شهبازی" در ادامه با اشاره به میزان پرداخت مبلغ خرید گندم و جو به کشاورزان استان کرمانشاه گفت: متاسفانه رقم پرداختی زکات در استان کرمانشاه بسیار پایین تر از میزانی است که بنا بر حکم الهی بر دوش کشاورزان می باشد.

وی گفت: تنها در بخش گندم و جو زکات استان کرمانشاه مبلغی نزدیک به 760 میلیار ریال برآورد می شود که بنا بر آمار کمیته امداد کل زکات استان تنها 114 میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی افزود: زکات در بخش های دیگر نیز نظیر گاو و گوسفند ، خرما و کشمش نیز باید فرهنگ سازی و فعال شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار