استاندار کرمانشاه گفت: بیکاری تنها چالش استان کرمانشاه نیست بلکه ما با چالش حاشیه نشینی نیز دراین استان مواجه هستیم.
کد خبر: ۴۳۰۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴ 25 May 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک ، اسدالله رازانی عصر امروز پنجشنبه در بیست و هشتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در استانداری کرمانشاه برگزار شد،  افزود: استان کرمانشاه در یک صده اخیر همواره مرکزیت رفع حاجات و نیازهای منطقه غرب بوده است.

وی خاطر نشان کرد:کمتر اتفاق افتاده که برای استانها برنامه پنجم ساله نوشته شود و در مرجع بالادستی به تصویب برسد و انتظار داریم در کمیسیون اقتصادی مجلس  بایدبه این مسئله توجه جدی شود و نظام برنامه ریزی برش منطقه ای و استانی داشته باشد.

رازانی تصریح کرد: در کشور ما نظام برنامه ریزی بخشی صورت می گیرد و هرگز شاهد برش استانی و منطقه ای درست و قابل توجهی نبوده ایم و  در واقع یکی از آسیبهای جدی است.

به گفته این مسئول: استان کرمانشاه شش درصد از اراضی کشور، هشت درصد از آبهای کشور، ۹۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی را داراست و در حال حاضردارای۱۶ سد قابل توجه با ظرفیت یک میلیارد مترمکعب گنجایش  هستیم.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد:از سامانه گرمسیری استان یک میلیارد مترمکعب سهم دارد ،اما این مقدار نیز ما را از چالش خارج نمی کند و همچنان در حوزه کشاورزی دارای چالش هستیم.

رازانی  اظهار داشت:با وجود پدیده مهاجرت، بیکاری ۲۲ درصد، حاشیه نشینی، تخلیه مناطق مرزی در استان کرمانشاه در مناطق مرزی همچون پاوه  با گره توسعه مواجه هستیم.

وی ابراز داشت: با توجه به پدیده مهاجرت از روستا به شهر و از استان شاهد نرخ رشد نیستیم و مازاد جمعیت و نخبه ها از استان خارج می‌شوند.

رازانی افزود: ۳۵۰ هزار حاشیه نشین در ۱۳ محله کرمانشاه در حال زندگی هستند و این در حالیست که در قصرشیرین هنوز جمعیت به این شهرستان بازنگشته و جمعیت از ۱۷ هزار نفر بیشتر نشده است.

وی با اشاره به نقش صادرات از بازارچه مرزی سومار گفت: سومار نقش جایگزین پرویزخان را بازی می کند و روزانه در آنجا ۳۰۰ تا ۴۰۰ کامیون صادرات داریم و برای آینده تجاری با عراق هیچ استانی مزیت استان کرمانشاه را ندارد، ما مدعی هستیم که منطقه قصرشیرین مزیت بالایی برای ایجاد منطقه آزاد تجاری  و ایجاد شتغال دارد.

رازانی خاطر نشان کرد:انشالا تا یک ماه دیگرقطار به کرمانشاه  خواهد رسیدو ادامه آن از کرمانشاه به خسروی نیز  دارای موقعیت مهمی برای استان و حتی کشور  خواهد بود.

ایشان افزودند: نرخ بیکاری در استان کرمانشاه  ۲۲ درصدیاست وباید  سالانه ۳ درصد از بیکاری استان کم شود و به عبارتی سالانه سی هزار شغل  ایجاد کنیم که کاری بسار سخت است که انشالا این امر محقق گردد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار