مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه سامانه رفاهی طرح جدیدی نیست و فراخوانی برای ثبت‌نام در این سامانه داده نشده است، گفت: قرار نیست با ثبت‌نام در سامانه رفاهی به کسی پول پرداخت شود.
کد خبر: ۴۲۸۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶ 23 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،دکتر امید قادری ، با اشاره به صحبت‌هایی که در خصوص ثبت‌نام در سامانه رفاهی برای پرداخت مستمری به مددجویان و افراد نیازمند بین مردم شایع شده، اظهار کرد: سامانه رفاهی چیز جدید نیست و چند وقت است که بر اساس برنامه ششم توسعه راه‌اندازی شده و همچنان هم فعال خواهد ماند.

وی ادامه داد: این سامانه دارای بخش‌های مختلف از جمله بیمه سلامت، تامین اجتماعی، بهزیستی، بنیاد شهید و... است و یک گزینه آن نیز ثبت‌نام مستمری مددجویی است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تاکید کرد: این گزینه عمومی و برای همه مردم نیست و قرار نیست با ثبت‌نام در این بخش پول یا مستمری به عامه مردم پرداخت شود.

به گفته این مسئول، افرادی که در این بخش ثبت‌نام می‌کنند صرفا اعلام نیاز می‌کنند و درخواست آنها به سازمان‌های حمایتی مانند کمیته امداد و یا بهزیستی ارجاع می‌شود تا اگر شرایط لازم را داشته باشند، تحت پوشش قرار بگیرند، نه اینکه به صورت مجزا مستمری ماهانه دریافت کنند.

قادری یادآوری کرد: ثبت‌نام در این بخش به نوعی مشابه مراجعه حضوری افرادی است که برای تحت پوشش قرار گرفتن به بهزیستی یا کمیته امداد مراجعه می‌کنند و ما درخواست آنها را بررسی می‌کنیم و صرفا در صورت داشتن شرایط لازم می‌توانند تحت پوشش قرار گیرند.

وی از مردم خواست به شایعات توجه نکرده و مراجعه‌ای به دفاتر خدمات ارتباطی و یا کافی‌نت‌ها جهت ثبت نام نداشته باشند.

 مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ما هیچ فراخوانی در این خصوص ندادیم، اما عده‌ای سودجو فرم‌هایی تهیه کرده و با اخذ مبالغ هشت تا 10 هزار تومانی از مردم ثبت‌نام می‌کنند.

قادری تاکید کرد: از طریق استانداری پیگیری کردیم تا با اتحادیه مربوط هماهنگی‌های لازم برای از بین بردن این جو انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که احساس می‌کنند نیازمند هستند و باید تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی قرار گیرند می‌توانند یا به ادارات بهزیستی مراجعه کنند و یا از منزل در این سامانه ثبت‌نام کنند و نیازی به حضور در دفاتر خدمات ارتباطی نیست. 



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار