رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت:در سال زراعی جاری حدود ۷ هزار هکتار از سطح مزارع به کشت نخود پاییزه اختصاص یافت که عملکرد بالایی دارد و پایه بلند است و با دستگاه مکانیزه از جمله کمباین برداشت می شود.
کد خبر: ۴۲۸۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴ 22 May 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک ، مسئولان وبهره برداران از ایستگاه تحقیقاتی آموزشی و ترویجی  و پروژه های تحقیقاتی  و ارزیابی و معرفی ارقام  گندم و جو در ایستگاه کشاورزی و  باغ مکانیزه شهرستان اسلام آباد غرب بازدید کردندو در حاشیه این بازدید خسرو شهبازی افزود:دستاوردهای تحقیقاتی طی سالهای اخیر به نمایش گذاشته شده است و طی این بازدید محققین عملکرد مقاومت محصولات در برابر خشکی را معرفی خواهند کرد. 

وی خاطر نشان کرد: دستاوردهایی که طی ۵ سال اخیر داشتیم در بحث گندم که ۱۸ رقم گندم آبی را معرفی کردیم.

شهبازی تصریح کرد:۱۸ رقم گندم بعنوان رقم های جدید حتی متمایل به خشکی و تنش های پایان فصل هستندکه از این ارقام در مناطق گرم، سرد و معتدل هر کدام ۶ رقم کاشت شده است. 

به گفته این مسئول:در زمینه کلزا هم ۴ رقم جدید معرفی شده است که این ارقام مربوط به مناطق دیم و گرمسیر است.

وی اظهار داشت: در  کشت کلزا رقم جدیدی به نام صادق معرفی شده است که حاصل دستاوردهای محققین ما  و مربوط به مناطق خود ماست و در شرایط دیم کشت می شود و از ماییز سالجاری داخل مزرعه خواهد شد.

شهبازی تصریح کرد: در زمینه گلرنگ هم به ۴ رقم دست یافتیم،که در زمینه حبوبات تحقیقات بسیار خوبی داشتیم به گونه ای که بخشی از کشت بهاره به کشت پاییزه انتقال یافت.

لازم بذکر است به مناسبت روز مزرعه و هفته انتقال یافته های تحقیقاتی با هدف بکارگیری فناوری مناسب و ایجاد مهارت لازم در کارشناسان و تولیدکنندگان بخش و بکارگیری یافته های تحقیقاتی و تجارب برتر در واحدهای بهره برداری با حضور دکتر شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، فرماندار اسلام آباد غرب، محققین، مروجین، کارشناسان بخش تخصصی و اجرا و بهره برداران موضوعی بخش کشاورزی از ایستگاه تحقیقاتی آموزشی و ترویجی جهادکشاورزی در اسلام آباد غرب بازدید بعمل آمد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار