مدیر مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هنوز آمار اهدای عضو در ایران نسبت به دیگر کشورها بسیار پایین است.
کد خبر: ۴۲۸۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱ 22 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،سمیه جعفری  با اشاره به اینکه 31 اردیبهشت روز جهانی اهداء عضو است، اظهار داشت: در استان کرمانشاه بیش از 200 نفر دارای کارت اهداء عضو هستند.

مدیر مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از اهداء عضو 4 فرد مرگ مغزی در سال گذشته در استان خبر داد و گفت: هنوز یک فرهنگ‌سازی مناسبی در این مقوله صورت نگرفته ‌به‌طوری که خانواده‌های ایرانی در زمان مواجه با عزیز مرگ مغزی شده خود به سختی برای اهدای عضو رضایت می‌دهند.

جعفری مدت زمان اهداء عضو یک فرد مرگ مغزی را بسیار کوتاه عنوان و بیان کرد: این زمان بسیار کوتاه است و پس از مرگ مغزی بافت‌های بدن به صورت تدریجی از بین رفته و در آخر منجر به مرگ بیمار می‌شود و به خانواده بیمارانی که دچار مرگ مغزی شده‌اند، توصیه می‌شود با اهدای اعضای بیمار خود به حداقل هشت بیمار نیازمند جان تازه‌ای ببخشند.

وی با اشاره به راه‌اندازی معاونت اجتماعی در دانشگاه علوم پزشکی، گفت: با ایجاد این معاونت اقدامات فرهنگی بیشتری برای ترغیب و فرهنگ‌سازی اهداء عضو در استان انجام خواهد شد.

مدیر مشارکتهای مردمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به برگزاری مراسم تجلیل از خانواده‌های اهداءکننده عضو اشاره کرد و افزود: در تیر ماه امسال این مراسم اجرا خواهد شد.

جعفری افزود: هنوز آمار اهدای عضو در ایران نسبت به دیگر کشورها بسیار پایین است و این در شرایطی است که کشور ما از جمله کشورهای به حساب می‌آید آمار متوفیان و مرگ مغزی بر اثر تصادفات بالای دارد.

وی با اشاره به اینکه مرگ مغزی باید به تایید کمیسیون پزشکی و پزشکان متخصص برسد، عنوان کرد: پس از اثبات مرگ مغزی یک نماینده از قوه قضائیه که همان پزشک سازمان پزشکی قانونی است در مرحله آخر از خانواده رضایت اهدای عضو را می‌گیرد و در آن موقع است که اهدای عضو صورت می‌پذیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار