مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از صدور هفت فقره و ابطال 15 پروانه کاربرد علامت استاندارد در کرمانشاه طی 2 ماه سپری شده از سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۴۲۸۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰ 22 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا،محمودرضا نیازی اظهار کرد: پس از انجام بازرسی‌های فنی و ادواری از واحدهای تولیدی و خدماتی و همچنین نمونه ‌برداری از محصولات واحدهای تولیدی تحت پوشش، تعداد هفت پروانه کاربرد علامت استاندارد توسط این اداره کل صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: پروانه کاربرد علامت استاندارد جدید برای فرآورده های نمک یددار، لوله های pvc-u، مایع سفید کننده و بتن آماده صادر شد.

نیازی یادآوری کرد: در فرآیند صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد پس از انجام بازرسی‌ها و نمونه‌ برداری از محصول تولیدی در صورتی که نظام کنترل کیفیت در واحد تولیدی جاری و نتایج آزمون فرآورده نمونه ‌برداری شده با استاندارد ملی مربوطه مطابقت داشته باشد به واحد تولیدی اجازه داده می‌شود به مدت سه سال از علامت استاندارد بر روی کالای خود استفاده نماید. 

مدیرکل استاندارد کرمانشاه افزود: براساس برنامه ابلاغی سازمان ملی استاندارد ایران در سال گذشته تعداد 47 فقره صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد به اداره کل استاندارد استان کرمانشاه ابلاغ شد که عملکرد این اداره کل در سال گذشته جاری 117 درصد تحقق بر مبنای برنامه را نشان می‌دهد.

وی در ادامه اظهار داشت: چنانچه محصول نمونه ‌برداری شده از واحدهای تولیدی زیرپوشش دارای پروانه استاندارد، در نتایج آزمون با استانداردهای ملی مربوطه مغایرت داشته باشد، بسته به میزان امتیازات منفی اخذ شده، نسبت به تعلیق و یا ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد فرآورده واحد تولیدی فوق، اقدام خواهد شد.

نیازی همچنین از ابطال و تعلیق 14 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد واحدهای تولیدی استان و یک فقره کد شناسایی اجباری برای فرآورده های مصنوعات طلا به دلیل رعایت نکردن الزامات استاندارد طی سال جاری خبر داد.

مدیرکل استاندارد کرمانشاه یادآوری کرد: 14 فقره پروانه ابطال و یا تعلیق شده مربوط به صنایع غذایی و کشاورزی می باشد.

وی با اشاره به اینکه علامت استاندارد ایران نشانگر تعهد تولیدکننده یا ارائه‌ کننده محصول به رعایت ضوابط و موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استانداردهای ملی است، تاکید کرد: تولید، تمرکز، ‌توزیع و فروش کالاهای مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پایین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران جرم محسوب شده و مطابق قانون با خاطیان برخورد خواهد شد.

نیازی در پایان اظهار داشت: در راستای حمایت از بخش تولید در حوزه سلامت و ایمنی جامعه، هدف این اداره کل به عنوان یک دستگاه متولی نظارت، تسهیل در امر صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد می باشد تا با ایجاد بستری مناسب نه تنها نظارت بر کیفیت کالا و خدمات ارائه شده در جامعه حفظ شود بلکه زمینه ساز ایجاد اشتغال در بخش صنعت استان نیز باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار