رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از انجام اقدامات مهم و اساسی در سطح بیمارستانهای استان خبر داد.
کد خبر: ۴۲۸۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲ 22 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ،دکتر حسین کریم افزود:با توجه به فرسودگی اکثر بیمارستانهای استان کرمانشاه نظیر بیمارستانهای فارابی , آیت ا... طالقانی و امام خمینی ( ره ) در طی سالهای گذشته وافزایش هر روزه بار بیماری و در کنار آن نیز عدم امکان جایگزینی این مراکز ،خوشبختانه طبق تعهدات صورت گرفته بیمارستان 540 تختخوابی که سال گذشته خاکبرداری شده به دور ساخت افتاده و امیدواریم طی چند سال آینده شاهد بهره برداری از آن باشیم .

رییس دانشگاه در ادامه ، بهسازی و نوسازی بیمارستانهای فرسوده استان همزمان با ساخت این بیمارستان را بعنوان دیگر اقدام اساسی در این خصوص ذکر کرد و گفت: ما برای ایجاد شرایط مناسب برای بیماران مجبور شدیم تا زمان آماده شدن این بیمارستان ، بیمارستانهای استان را به سمت بهسازی و نوسازی پیش ببریم تا بتوانیم به بهترین نحو ممکن از آنها استفاده کنیم و شرایط مناسبی را برای بیماران فراهم آوریم.

دکتر کریم افزود: بنابر این ما در این راستا سه کار اساسی ومهم انجام  دادیم که از جمله این کارها ساخت زیرساختهایی مثل لوله کشی ، تاسیسات ،آب ، برق ، گاز و استاندارد سازی آسانسورها بود که بسیار وضع نابسامانی داشت و دوم هتلینگ بیمارستانها یعنی بازسازی و به روز کردن بخشهای بسیار فرسوده و نامناسب بود و سومین مرحله کار ما در کنار هتلینگ توسعه این مراکز بود که برای ایجاد یک تغییراتی نیازمند به یک سری کم و زیادهایی بودیم تا بتوانیم 114 تا ICU را در استان راه اندازی کنیم مثلا تغییراتی در اورژانس ها ایجاد کردیم و نیز امسال LDR ها یعنی زایشگاه ها را انجام دادیم که بسیار مهم بود.

دکتر کریم با بیان اینکه مجموعه این 3 پروتکل ما را به سمت برقراری آرامش در تخت های بیمارستانی هدایت کرد ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری انجام عملیات فوق پایان یافته و بتوانیم سال آینده به سمت پروژه های بزرگی چون بیمارستان 540 تختخوابی و بیمارستان جامع زنان و کارهای بزرگ واساسی تری از این دست پیش برویم .

وی در پایان با بیان اینکه هتلینگ به معنای ایجاد شرایط مناسب برای بیمار و همراه بیمار است گفت:  همراه سرای بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی درحال ساخت است و بیمارستانهای امام علی (ع) و امام رضا (ع) در حال مذاکره برای راه اندازی است.

رییس دانشگاه همچنین اضافه کرد : بحث همراه سرای بیمار دارای دو فاز است یکی فراهم کردن شرایط مناسب داخل خود هتلینگ بیمارستان که ما شرایط مناسب رابرای بیمار و همراه آن در خود بخشها فراهم آوردیم و دیگر ساخت همراه سراهاست که خوشبختانه در این زمینه با جلب اعتماد خیرین عزیز انشالله بتوانیم در سالهای آینده همراه سراهای خوبی را در بیمارستانهای کرمانشاه داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار