فرمانده انتظامي شهرستان اسلام آبادغرب گفت: 85 درصد پرونده هاي ارجاعي به مراکز مشاوره پليس در اين شهرستان منجر به مصالحه شده است.
کد خبر: ۴۲۸۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸ 22 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ "بهروز سرتيپ نيا" با اشاره به نقش مشاوران و مددکاران اجتماعي کلانتري‌ها در پيشگيري اجتماعي از وقوع جرم، اظهار کرد: مراکز مشاوره پليس نقش بسزایی در کاهش مراجعات قضائي به کلانتري ها و دادسراها دارند.

وي با اشاره به ارجاع بيش از 170 پرونده در سال جاری به دواير مشاوره و مددکاري اجتماعي کلانتري هاي شهرستان، گفت: آمارهاي موجود نشان مي دهد علت مراجعه اکثر مراجعان، مشکلات خانوادگي بوده است و از اين بين سهم قابل توجهي به تعارضات بين زوجين اختصاص دارد که با اقدامات مشاوره از آسيب هاي بعدي از جمله طلاق جلوگيري بعمل آمده است.

سرهنگ سرتيپ نيا عنوان کرد: طلاق موضوع بسيار نگران کننده اي است که آسيب هاي آن فقط متوجه طلاق دهنده و طلاق گيرنده نيست. افراد مطلقه و کودکان طلاق امرزوه درگير بسياري از آسيب هاي رواني و اجتماعي هستند که به صورت نيروي بالقوه براي انجام هرگونه بزه در جامعه تلقي مي شوند. 

اين مقام انتظامي تصريح کرد: از ابتداي سال جاري تاكنون بيش از 80 شهروند براي دريافت خدمات مشاوره حضوري به اين دواير مراجعه کرداند و از ارائه خدمات تخصصي مشاوره اي بهره‌مند شده‌اند.

فرمانده انتظامي اسلام آبادغرب خاطرنشان کرد: مشاوران كلانتري‌ها، فرماندهان پاسگاه‌ها و روساي پليس‌هاي تخصصي به طور مستمر آموزش هاي لازم را در حوزه پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي در سطح مدارس، مساجد و جامعه ارائه مي کنند. 

سرهنگ سرتیپ نیا در پايان افزود: مراکز مشاوره آماده ارائه خدمات روانشناختي، خانواده، ازدواج، تربيتي، شغلي، انتظامي، روانسنجي، مددکاري و... براي عموم مردم و با اولويت براي کارکنان خدوم ناجا و خانواده محترم آنان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار