عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آرامش حاکم در کشور بعد از دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت:‌ رای فصل‌الخطاب اختلافات است، بعد از آن همکاری طرفین نشان دهنده دمکراسی سالم است.
کد خبر: ۴۲۷۵۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ 21 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با اشاره به حضور باشکوه ملت ایران پای صندوق‌های رای، اظهار داشت: انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران بزرگ‌ترین تحول دمکراتیک سال‌های اخیر در منطقه بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پول، نفت، اسلحه و... نمی‌تواند نقش یک ملت را در حمایت از کشور و دولت ایفا کند، گفت: دولت دوازدهم در آینده، با حمایتی که باری دیگر مردم از انقلاب اسلامی نشان دادند با توان چانه‌زنی چند برابر می‌تواند در عرصه بین‌المللی حضور داشته باشد.

وی در قانون سیاسی حضور دمکراتیک مردم را بالاترین مولفه اقتدار، قدرت سیاسی و تقویت کننده حضور بین‌المللی کشور دانست و تصریح کرد: ایرانیان قدر مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی یعنی حق رای دادن، مشارکت سیاسی و تعیین سرنوشت خود را به خوبی درک می‌کنند.

فلاحت‌پیشه با اشاره به نظم، انضباط و آرامش حاکم بر انتخابات، ادامه داد: صندوق انتخابات تابوت اختلافات است، طرفین در ارایه برنامه با یکدیگر اختلافاتی داشتند، اما فصل‌الخطاب رای است و بعد از آن همکاری رقبای انتخاباتی نشان دهنده دمکراسی سالم است.

نماینده مردم اسلام‌آباد‌غرب و دالاهو در خانه ملت با بیان اینکه در حوزه امنیت در مرزها کسی نتوانست خللی در انتخابات ایران وارد کند، اضافه کرد: خود مردم در داخل نظم‌پذیری را شکل دادند و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی مر قانون را اجرا کردند و رای را حق‌الناس دانستند و در تاریخ انتخابات ایران این آرامش و نظم را می‌توان به عنوان الگو معرفی کرد.

وی به بازتاب رسانه‌های منطقه‌ای و جهان به حضور پرشور مردم در انتخابات اشاره و بیان کرد: رسانه‌های غربی و عربی منطقه واقعیت دمکراسی در ایران را پذیرفتند، البته رسانه‌های دشمن حاشیه‌های را از افراد معدودی که شرکت نکردند نشان دادند، اما آمار بالای 60 درصد در انتخابات در دنیای امروز نادر است با این وجود در ایران نرخ مشارکت سیاسی بالای 70 درصد بود.

فلاحت‌پیشه انتخابات 29 اردیبهشت‌ماه را تجلی مردم‌سالاری دینی معرفی کرد و افزود: مردم‌سالاری دینی یعنی مردم حکومت دینی را پذیرفته و رای می‌دهند، این حضور مردم در انتخابات به صورت برگ زرین دیگری ورق خورد و تاریخ ماندگار دیگری را رقم زد.

وی با اشاره به مهمترین پیام انتخابات در نگاه دوست و دشمن نظام جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: مهمترین پیام این بود که مردم ایران سازوکار، نقد، بررسی و ارزیابی سیاستمداران خود را در دل نظام سیاسی خود نشان می‌دهند و دیگر از زمانی که گزینه‌سازی شود برای ایران، گذشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ایران همواره در شاخص‌های نرم مانند انتخابات و شاخص‌های سخت مانند جنگ نظامی به دنیا نشان داده‌اند که همواره پای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تمامی وجود ایستاده‌اند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار