مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تا‌کنون با مراجعه 9 هزار نفر به مراکز انتقال خون، هفت‌هزار و 500 واحد خون اهدا شده است، گفت: اهدای خون در ماه رمضان فراموش نشود.
کد خبر: ۴۲۷۱۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷ 20 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،ابراهیم سلطانیان ، اظهار داشت: خون یکی از منابع مهم و حیاتی برای انسان‌ها است به همین منظور بحث اعطا و انتقال خون در جوامع بشری حرف نخست را می‌زند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه  به مراجعه 9 هزار نفر برای اهدای خون به مراکز اهدای خون ثابت و سیار این استان از ابتدای سال‌جاری اشاره و بیان کرد‌: هفت هزار و 500 واحد خون از ابتدای سال‌جاری اهدا شده است که بیانگر افزایش پنج تا 10 درصدی اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی با بیان اینکه بیش از 20 هزار نفر در استان به صورت مستمر خون اهدا می‌کنند، تصریح کرد: سال گذشته 55 هزار واحد خون اهدا شده که بیشترین اهداکنندگان خون در رده سنی 20 تا 45 سال بودند، البته نزدیک به یازده هزار نفر از آن‌ها دارای سابقه بلندمدتی در اهدای خون هستند.

سلطانیان با اشاره به اینکه اهدای خون در ماه مبارک رمضان کاهش می‌یابد، افزود: تعداد بیماران نیازمند به خون در ماه مبارک رمضان کمتر نمی‌شود و مصرف فرآورده‌های خونی در این ماه نیز کاهش نمی‌یابد.

این مسؤول از شهروندان خواست در ماه مبارک رمضان بیماران نیازمند به خون و فراورده‌های خونی را فراموش نکنند و ادامه داد: سازمان مرکزی انتقال خون استان از ساعت هشت صبح تا 24 آماده پذیرش اهدا کنندگان خون هستند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار