دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه ۹ هزارو ۸۶۰ نفر در این دوره داوطلب شده اندکه در استان شاهد رشد۱۲/۵ درصد بوده ایم.
کد خبر: ۴۲۶۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴ 19 May 2017
به گزارش خبرنگار خبر گزاری تابناک داریوش رستم آبادی در جمع خبرنگاران افزود:تعداد روستا های واجد شرایط انتخابات شورای اسلامی شهر  و روستا از میان یک هزارو ۷۵۹ روستا  تعدادیک  هزارو ۶۸۴ در دور ه قبل  روستاواجد شرایط رای داشته ایم .

وی خاطر نشان کرد: در دور پنجم یک هزار ۷۵۹ روستا بوده است که در دوره چهارم یک هزارو ۳۴۲ روستا های ثبت نام شده بوده که در دوره پنجم  یک هزارو ۶۸۲ روستای واجد شرایط بوده که نسبت به دور ه ی قبل ۴/۲ درصد رشد داشته است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامیابراز داشت: از این تعداد شورای شهر یک هزارو ۳۲۹ نفر بوده که ۲۳ درصد رشد داشته است.

وی گفت: داوطلبان شوراهای روستا  هشت هزارو ۵۲۱ نفر در سطح روستاهای استان بوده که ۱۰/۸۵ درصد رشد داشته است.

 صفری تاکید کرد:مشارکت کل کاندیداهای زنان در استان ۴۲۹ نفر بوده که ۶۲/۵ درصد افزایش یافته که در بخش شهری ۱۱۶ نفر زن بوده که در بخش شهری ۷۴/۵ درصد رشد داشته است حضور کاندیداهای زن در روستا ۳۱۳ نفر بوده که ۵۹ درصد رشد داشته و نسبت به گذشته افزایش یافته است .

به گفته این مسئول:جمعیت کل استان یک میلیون و ۹۵۲ نفر جمعیت شهری داشته که یک میلیون و جمعیت روستایی ۴۸۳هزارو ۵۱۹ نفر است که یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر در سطح استان واجد شرایط رای هستند.

وی گفت: دو هزارنفر ناظرانتخابات  شورای اسلامی  در بخش هستندکه ۱۶۳ نفر عضویت نظارت شهرستان و در بخش بازرس ۱۹۵ نفر هستند.

صفری گفت: در هیات نظارت بر پرونده افراد رد صلاحیت شده تمرکز داشته ایم و به اعتراض آنان رسیدگی شده و تنها استانی بوده ایم که از کاندیدهای رد صلاحیت شده در جلسه ای تایید شده و در صورت توضیحات قانع کننده اورا تایید یا رد می شد.

چراکه به دنبال احقاق حق کسانی بوده که حق آنان ضایع نشود.و اعلام نتایج تدریجی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار