رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت:و باوجود تنوع قومی و زبانی حضور در عرصه انتخابات همواره قابل توجه بوده و این نشان می دهد مردم باشکوه در این انتخابات شرکت می کنندبراساس آمار ۹ هزارو ۲۴۸ نامزد پس از گذراندن هیات نظارت نظارت و اجرایی داوطلب هستند و در صحنه ی انتخابات حاضر هستند.
کد خبر: ۴۲۶۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ 19 May 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک ،یوسف شاه حسینی در جمع خبرنگاران گفت: یک هزارو ۱۵۰ نفر در بخش شورای شهری داوطلب هستند و ۸ هزارو ۹۹۸ نفر مربوط به بخش روستا ها هستندو یک هزارو۹۳۴ شعبه اخذ رای را فراهم کردیم که در سطح استان هرشعبه همه ی عوامل گوناگون دخیل هستند .که قریب به ۳۰ هزار نفر در سطح استان به طور مستقیم در گیر برگزاری انتخابات هستند.

وی گفت: ۹۱۳ شعبه شهری ، یک هزارو ۲۱ شعبه روستایی که در بخش شهری۸۷۸ شعبه شهری ثابت و ۲۶ شعبه ی شهری سیار است.و در بخش روستایی ۱۳۱ شعبه ثابت و ۸۹۰ شعبه سیار در بخش روستایی هستند.

وی ابراز داشت:در سه شهرستان اسلام آباد غرب، جوانرود، کنگاور جمع آوری آرا به صورت تمام الکترونیکی برگزارشده که در شهرستان اسلام آباد غرب ۶۹،شعبه، جوانرود ۴۳ شعبه ، کنگاور ۴۰؛شعبه که جمعا ۱۵۲ شعبه تمام الکترونیکی جمع آوری آرا را انجام می دهد.

وی با بیان اینکه بیش از یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستند که ۸۳ هزار نفر رای اولی پیش بینی شده است.

شاه حسینی خاطر نشان کرد: براساس آخرین پیش بینی تعرفه هایی را در صورت نیاز به فرمانداری ها و بخشداری ها داده ایم، که در روز گذشته تعداد کاندید های انصرافی نزدیک ۱۳۴ نفر بوده اند، که ۹ هزارو ۲۴۸ نفر داوطلب حاضر در عرصه ی انتخابات بایکدیگر رقابت می کنند،که مابه التفاوت کسانی که انصراف داده و کسانی که در هیات اجرایی تایید شده اندکمترراز پنج درصد است و کسانی که احراز صلاحیت نشده اندبه دلایلی است که در قانون پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در بخش روستایی یک هزارو ۶۸۱ نفر برای شرکت در پنجمین دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر رو روستا ثبت نام کرده و وکسانی که انصراف داده انداز واحد سامانه حذف می شوند.

شاه حسینی در این دوره روستاهای  واجد شرایط برای رای و شرکت در انتخابات افزایش و کاندیداهای آن افزایش یافته است،و روستا های بیشتراز صد خانوار واجد شرایط می توانند در انتخابات شرکت کنند.

کرم محمدی گفت: داشتن کارت ملی الزامی نیست اما داشتن شماره  ملی لازم است و شناسنامه ی لازم نیست عکس دار باشد،و عوامل اجرایی مکلفندازافراد آرا را جمع آوری کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: از این تعداد، 887 شعبه ثابت شهری، 26 تمهید هزار و 938 شعبه اخذ رای در استان کرمانشاه شعبه سیار شهری، 131 شعبه ثابت روستایی و 890 شعبه هم سیار روستایی است.

کرم محمدی با اشاره به اینکه در شهرستان کرمانشاه تعداد 727 شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی برای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در نظر گرفته شده است گفت: این تعداد در شهرستان های اسلام آبادغرب 151، گیلانغرب 108، هرسین 104، پاوه 72، قصرشیرین 37، سنقروکلیایی 149، سرپل ذهاب 101، کنگاور 76، جوانرود 83، روانسر 80، دالاهو 72، صحنه 113، و ثلاث باباجانی 65 شعبه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار