غلامرضا باقری در گفتگو با تابناک:
عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت: بر اساس سرانه کشوری می‌بایست 50000 هزار نفر جمعیت شهری1 ایستگاه آتش‌نشانی داشته باشیم لیکن شهر کرمانشاه دارای 9 ایستگاه فعال و2 ایستگاه غیرفعال است که باید 19 ایستگاه امداد و نجات و اطفاء حریق دو منظوره و کوهستان داشته باشیم و در کل 8 ایستگاه آتش نشانی دیگر بایداحداث گردد.
کد خبر: ۴۲۶۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴ 18 May 2017
غلامرضا باقری در گفتگو با خبرنگار تابناک اظهار داشت:با توجه به اینکه  کرمانشاه نهمین شهر پر جمعیت ویکی از کلان شهرهای ایران و مرکز استان کرمانشاه می باشد و دارای جمعیتی بالغ بر960 هزار نفرو مساحت9338995 متر مربع و بزرگترین شهر کردنشین و مهمترین شهر در منطقه مرکزی غرب ایران است.
 
وی خاطر نشان کرد:یکی ازمهمترین شاخصه های مهم درپیشرفت و توسعه پایدار هر شهری علاوه بر موارد مهم و تاثیر گذار،موضوع سطح خدمات قابل ارائه در بخش ایمنی و نجات می باشد که سطح خدمات ، کیفیت و کمیت آنها مستقیما" با جان شهروندان و زندگی و حیات آنها ارتباط تنگا تنگ دارد .

باقری تصریح کرد: ضرورت برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری در جهت بهبود کمی و کیفی ارائه خدمات ایمنی و نجات در شهر کرمانشاه از اهم واجبات بوده  که بر حسب روند و وضعیت موجودسطح خدمات ایمنی و نواقص و مشکلات عدیده در بخش مذکوردر سطح شهر می بایست در این خصوص اقدامات عملی و برنامه‌های تکنیکال و سپس راهبردی متناسبی از منظر ساختاری می‌بایست از طریق مدیریت شهری اجرا شود.

عضو شورای اسلامی شهر ابراز داشت:موضوع ارتقاء کیفی و کمی ارائه خدمات در کشور ما دارای اهمیت است ، که کلانشهر کرمانشاه نیز از این قاعده مستثنی نیست وباید برای افزایش سطوح خدمات ایمنی و حفاظت جمعی و اجتماعی شهروندان کرمانشاه تا رسیدن به حداقل های لازم و استانداردهای موجود کوشید.
 
به گفته این مسئول:باتوجه به افزایش جمعیت ناشی از موالید،مهاجرتها و رشد طبیعی شهر  ،نیازها و خواسته های شهروندان نیز با توجه برای افزایش آگاهی های عمومی و سطح دانش عمومی ساکنین شهر کرمانشاه بالا رفته و انتظار ارائه خدمات مطلوب تر و بهینه تر در تمام زمینه های ساختاری شهر را دارندکه ایمنی و حفاظت جمعی نیز بخشی از این نیازها قلمداد و تلقی می گردد.

باقری تاکید کرد:موضوع تامین و بروزآوری ماشین آلات خودروها و تجهیزات آتش نشانی از عمده مسائل و مباحثی است  که در این راستا مورد پرسش و کنکاش است که بایستی با آنها پاسخ داده  و بدانها عمل نمود.

 وی افزود:وقوع حریق در مناطق شهری کرمانشاه  که شامل ساختمان‌های مسکونی، مجتمع های تجاری و صنایع بزرگ  و کوچک می باشد همه ساله باعث  وارد آمدن خسارت جانی و مالی و زیست محیطی می گردد ودر کرمانشاه روند روبه رشدتعداد و شدت سوانح  را در سالیان اخیر شاهد هستیم و این در حالیست که بدلیل  مشکلات ساختاری در بدنه  بخش خدمات ایمنی و نجات شهرداری کرمانشاه اقدام چشمگیری به منظور تقویت این بخش صورت نپذیرفته است.

ایشان اظهار داشت:تعدادکم ایستگاه های امداد و نجات و اطفاءحریق،تعداد کم ماشین آلات و تجهیزات تکمیلی ناوگان ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک واستهلاک  بالای ماشین آلات موجود، فقدان پرسنل عملیاتی جوان و تحصیلکرده و دارای شرایط ذهنی و بدنی مناسب و قابل تعریف برای یک نیروی عملیاتی و میانگین سنی بالای تعداد نیروهای عملیاتی موجود  از مهمترین مشکلات موجود بخش ایمنی و نجات و اطفای حریق شهر کرمانشاه است.

 باقری با بیان اینکه به ازای هر دو هزار و500 نفر جمعیت شهری می‌بایست یک نفر عملیاتی وجود داشته باشد گفت:درشهرکرمانشاه به صورت میانگین می‌بایست دارای380 نیروی عملیاتی آتش نشانی  باشیم ولی هم اکنون  تنهاا حدودا"40درصد   توان عملیاتی در  این بخش در حال فعالیت هستند . 

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه در پایان افزود:باتوجه به اهمیت مقوله ایمنی و ضرورت اولویت این بخشبرای مدیریت شهری وبرنامه‌ریزی در جهت دستیابی به سرانه های ایمنی و در نهایت ارایه خدمات مطلوب به شهروندان و رضایت آنها می‌بایست  سرلوحه کار مدیران و مدیریت شهری قرار بگیرد.
گفتگو از صفورا دانایی فرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار