نایب رئیس فراکسیون میراث فرهنگی با بیان اینکه راهکارهای اصلاح شیوه توزیع صنایع‌دستی در برنامه ششم توسعه پیش‌روی مسئولان است، گفت: تاسیس شهرک‌های صنایع دستی می‌تواند در حل مشکل توزیع این صنایع کمک شایانی کند.
کد خبر: ۴۲۶۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹ 18 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از کردپرس، شهاب نادری با اشاره به مشکلات سر راه توزیع صنایع دستی، گفت: اگرچه تولید صنایع دستی در  کشور به مرحله انبوه نرسیده است اما این میزان تولید هم به دلایل متعدد به درستی عرضه و صادر نمی‌شود.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی به برخی از دلایل نابسامانی در توزیع صنایع دستی اشاره کرد و افزود: عدم تبیین محلی برای عرضه و توزیع این صنایع در شهرها و استان‌های مختلف، نبود فرهنگ خرید و استفاده از این صنایع در جامعه، رخنه مشابه تقلبی و چینی این آثار در بازار، سودجویی واسطه‌ها و دلال‌هایی که از اجازه رسیدن ماحصل دسترنج فعالان این عرصه را به آن‌ها نمی‌دهند و... از جمله دلایل این نابسامانی است.

وی تاسیس نمایشگاه‌ها، دهکده‌ها و شهرک‌های صنایع دستی در داخل و خارج از کشور را یکی از راه‌های مهم برای برون‌رفت از مشکلات توزیع این صنایع دانست و گفت: برگزاری کار 
گروه‌های عملیاتی در حوزه تولید با هدف ارتقاء کیفیت محصول و تولید بر اساس نیاز مشتری و تنوع تولید یکی دیگر از مسائلی است که مسئولان باید در این زمینه برای آن برنامه‌ریزی کلان داشته باشند.

نادری معتقد است بازاریابی و برندسازی با هدف شناسایی سلیقه مشتریان، فروش در حوزهای مجازی و غیرمجازی، شناسایی کانال‌های توزیع و عرضه محصولات در فروشگاه‌ها و شهرهای بزرگ ایران از موارد است که در حوزه عرضه و توزیع صنایع دستی باید به آن توجه کرد.

نایب رئیس فراکسیون میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری و مناطق آزاد مجلس با بیان اینکه راهکارها و برنامه‎های مرتبط برای اصلاح شیوه توزیع و صادرات صنایع‌دستی در برنامه ششم توسعه آمده است اجرای آن را مساوی با ایجاد اشتغال در سطح کلان و درآمدزایی مناسب دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار