محمد رضا دادگر_ رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت سازه بتن شبدیز
کد خبر: ۴۲۵۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷ 17 May 2017
پیشینه ی سیاست در ایران معاصر در ابتدا میانه ی چندان خوبی را با اعتدال نشان نمی داد . واگرایی از اعتدال در نهایت با قطب بندی میان نیروهای متعارض از یک سو، نابسامانی اقتصادی و هم چنین چالش های بین المللی از سوی دیگر موجب دشوار شدن زندگی روزمره شد که ادامه آن طبيعتا نمی توانست مطلوب قاطبه ی اقشار و گروههای اجتماعی باشد.

 در چنین شرایطی اعتدال گرایی به گزینه معناداری برای برون رفت از شرایط موجود تبدیل شد که توجه بخش قابل ملاحظه ای از نیروهای سیاسی و اجتماعی را به خود جلب کرد. شعار اعتدال گرایی نهیبی به رویکردهای تندروانه سالهای ماقبل آن بود که رویه حاکم بر آن حذف یا نادیده گرفتن بخشی از جامعه بود که  به بهانه غیر خودی بودن صورت گرفت. 

حمایت قاطع مردم از این نگرش عادی ساز بستری برای اجرای قانون اساسی و به ویژه صیانت از حقوق شهروندی را فراهم آورد اگرچه تا رسیدن به وضعیت مطلوب راه طولانی در پیش است.

ضمن اینکه در بحث اقتصاد،سیاست خارجی و فرهنگ با توجه به ظرفیت های موجود کارنامه قابل قبولی را از این جریان شاهد بوده ایم. البته در بهبود وضعیت معیشتی مردم همچنان کاستی هایی وجود دارد که رفع آن ها نیاز به برنامه بلند مدت و استمرار دارد.

پرواضح است که لزوم تداوم رویکرد اعتدال گرایانه با توجه به مخاطرات خارجی ناشی از روی کار آمدن ترامپ در آمریکا و نیز شکل گیری ائتلاف سعودی_ترکیه_ اسرائیل به منزله داروی شفابخش کاهش تنش ها و کنترل افراطی گری های منطقه ایست.
محمدرضا دادگر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار