رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از رخ دادن ۵۴ درصد جرایم تحت بررسی پلیس فتای استان در شبکه‌های اجتماعی چون تلگرام، اینستاگرام و... خبر داد.
کد خبر: ۴۲۵۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲ 17 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر،سرهنگ علی کریمی، در پاسخ به اینکه انواع جرایم رخ داده در فضای مجازی و اینکه بیشترین فراوانی در استان کرمانشاه با چه جرایمی است؟ گفت: ۴۲ درصداز کل جرایم تحت بررسی پلیس فتا در استان کرمانشاه مربوط به جرایم اخلاقی است.

وی افزود: بیشترین فروانی با جرایم اخلاقی است اما جرایم اقتصادی چون برداشت از حساب بانکی به طرق مختلف و جرایمی از این دست با ۴۰ درصد در رده بعدی این جرایم قرار دارد.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه، جرایم اجتماعی را با حدود ۱۰ درصد در رده بعدی این جرایم دانست و گفت: این جرایم از طرقی چون تهدید و اخاذی اتفاق می‌افتد.مزاحمت اینترنتی در صدر جرایم فضای مجازی است

وی با بیان اینکه آمار مذکور مربوط به ۵۰ روز ابتدای سال ۹۶ است، گفت: از جمله جرایم رخ داده در قالب موارد فوق و در فضای مجازی می توان به مزاحمت اینترنتی با ۳۸ درصد اشاره کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۳۵ درصد بوده است، رشد ۳ درصدی را نشان می‌دهد.

سرهنگ کریمی، کلاهبرداری رایانه ای را نوع دیگر جرم در فضای مجازی عنوان و تصریح کرد: این جرم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۰ درصد بوده است، رشد ۵ درصدی را نشان می‌دهد.

وی در پاسخ به اینکه چه میزان از جرایم تحت بررسی پلیس فتای استان در مواردی چون فریب شهروندان از طریق شبکه‌های اجتماعی رخ می‌دهد؟ گفت: حدود ۵۴ درصد از جرایم 
مذکور از طریق شبکه‌های اجتماعی چون تلگرام، اینستا گرام و... رخ می‌دهد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار