مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال 92 تاکنون 33 هزار خانوار از کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایری قرار گرفتند.
کد خبر: ۴۲۵۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ 17 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا،سجاد طاهری افزود: از ابتدای تاسیس این صندوق در سال 84 تاکنون 65 هزار خانوار روستایی و عشایری در استان کرمانشاه زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستایی و عشایری قرار گرفته اند، که این آمار نشان از رشد صد درصدی افراد زیرپوشش در دولت یازدهم می دهد. 

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم استان کرمانشاه از نظر عملکرد و ارزیابی رتبه نخست صندوق تامین اجتماعی روستایی و عشایر استان را برای دومین سال پیاپی کسب کرده، گفت: برنامه های راهبردی ستاد کارگروه این صندوق به عنوان بولتن و نمونه به سایر استان ها توسط معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری به استانداری های کشور ابلاغ شده است.

وی گفت: دولت یازدهم از ابتدای روی کار آمدن در 2 حوزه سلامت و معیشت مردم دغدغه های خاصی داشت که در حوزه سلامت با طرح فراگیر بیمه سلامت موفق شد 11 میلیون نفر از شهروندان فاقد بیمه درمانی را بیمه کند و آمار بیمه نبودن 40 درصدی روستاییان و عشایر را به سه درصد کاهش دهد.

وی در ادامه اظهار داشت: در حوزه معیشت مردم نیز یکی از کارهای مهم و بزرگی که دولت موفق شد، انجام دهد، اجرای فراگیر بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر است که در آن محدودیت سنی برای افراد برداشته شد، بدین معنا که محدودیت سنی که در سالهای قبل برای مردان حداکثر 50 سال و زنان 55 سال بود، برداشته شد.

به گفته این مقام مسئول از دیگر خدماتی که در حوزه بیمه تامین اجتماعی روستایی و عشایری در دولت یازدهم اتفاق افتاد، افزایش 50 درصدی مستمری و حقوق افراد زیرپوشش در سال 93 به میزان 25درصد، در سال 94 به میزان 15 درصد و در سال 95 به میزان 10 درصد و نیز مشمول شدن افراد غیرشاغل روستایی مانند راننده های حمل و نقل باری روستایی و مسافربری های درون شهر و بیرون شهری در شهرهای زیر 20 هزار نفر و پرداخت 2 سوم یا 70 درصد حق بیمه افراد زیرپوشش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر توسط دولت از جمله این خدمات است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه در ادامه بیان داشت: حق بیمه تامین اجتماعی روستایی و عشایر به صورت سالیانه و برای هر فرد 30 درصد معادل یک سوم کل حق بیمه است که در هشت سطح تقسیم بندی شده که هر کس با توجه به خواست و توان مالی اش می تواند در هر سطحی که می خواهد حق بیمه پرداخت کند ودر زمان بازنشستگی بر حسب همان سطح نیز مستمری و حقوق بگیرد.

طاهری، بالاترین سطح پرداخت حق بیمه افراد صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر 95 را چهار میلیون و 200 هزار ریال دانست و گفت: دولت 2 برابر این مبلغ به میزان هشت میلیون و 400 هزار ریال به صورت سالیانه به حساب صندوق تامین اجتماعی برای فرد واریز می کند.

به گفته وی، جلوگیری از مهاجرت روستاییان و عشایر به شهرهای بزرگ و روند معکوس این نوع مهاجرت یکی از هدف های مهم دولت در قالب صندوق بیمه تامین اجتماعی روستایی و عشایری است و در راستای این سیاست است که افراد غیرشاغل ساکن روستا و غیرساکن روستایی (کشاورزان فصلی)، عشایر و راننده های حمل بار به علاوه کارگران فصلی کشاورزی و مسافربری های بین شهری و درون شهری شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت را هدف جامعه خود قرار داده است.

وی صندوق بیمه تامین اجتماعی را نمونه بارز و عینی اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی که دغدغه مقام معظم رهبری و دیگر مسئولان بلند پایه کشور است رفع همین مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است.

طاهری اضافه کرد: صندوق بیمه تامین اجتماعی در راستای رفع دغدغه های اقتصادی و مالی به سه دسته از افراد که زیرپوشش این صندوق قرار می گیرند حقوق و مستمری ماهیانه 
پرداخت می کند، افرادی که به سن بازنشستگی و پیری رسیده اند و توان کار کردن آنها تحلیل رفته، افرادی که از کارافتاده اند مانند کسانی که صدمه جسمی دیده اند و توان کار کردن ندارند و یا خانوارهای که سرپرست خود را از دست داده اند. 
30 درصد از جمعیت 2 میلیون نفری استان کرمانشاه در بیش از 2 هزار و 620 روستا زندگی می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار